Avatar billede nhb Nybegynder
14. marts 2006 - 10:09 Der er 10 kommentarer

Lokal administartor!

hvor og hvordan kan man blive lokal admin på sin pc når den er i domain. Altså så en bruger selv kan installere software.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
14. marts 2006 - 10:24 #1
ved du tilføjer din domain bruger til lokal maskinens adminstrator konto (er nemmest at gør i computer management.)
Avatar billede leif Seniormester
14. marts 2006 - 10:34 #2
Dette er noget som selvfølgelig kun noget en Administrator fra domænet kan gøre.
Avatar billede morhan Novice
14. marts 2006 - 11:11 #3
Man behøver ikke nødvendigvis være domæneadmin. Man skal blot være lokal admin
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
14. marts 2006 - 11:15 #4
det er ikke nok at være lokal administrator, for at tilføje brugeren til domain adminstrator kontoen. (og det er præcis det modsatte der spørges til)
Avatar billede morhan Novice
14. marts 2006 - 11:52 #5
Dvs vi er enige i, at man blot skal være lokal admin, for at melde sin domænebruger ind i den lokale administratorgruppe
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
14. marts 2006 - 12:02 #6
nej for en lokal adminstrator har ingen rettigheder på domain niveau, og derfor skal det være en domain administrator der gør det.
Avatar billede morhan Novice
14. marts 2006 - 12:04 #7
det er jo heller ikke på domæneniveau vi snakker. Jeg har mere end ofte tilmeldt min begrænsede domænebruger til den lokale adminstratorgruppe
Avatar billede leif Seniormester
14. marts 2006 - 18:45 #8
Du skal enten være logget ind med enb bruger som er Domain admin eller allerede tilmeldt den Lokale Administrator gruppe !
Avatar billede morhan Novice
15. marts 2006 - 12:30 #9
ja, det er selvfølgelig påkrævet, at brugeren kan logge på som lokal admin, og herefter tilmelde sin domænebruger gruppen
Avatar billede morhan Novice
15. marts 2006 - 12:31 #10
men det skrev jeg jo faktisk også i min første kommentar