Avatar billede mailand Nybegynder
13. marts 2006 - 17:04 Der er 5 kommentarer

JS filer på tværs af domæner

Okay - jeg er helt lost...

Hvis jeg refererer en JS fil på et andet domæne, så kommer IE op med en privacy warning... Hvordan kan man omgås det!?!

Google Analytics og diverse andre stats kan jo sagtens referere JS filer på tværs af domæner...

#Mailand
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2006 - 07:55 #1
Add følgende HTTP header så skulle du være på (nedenstående er i ASP men pointen er den samme)

response.addheader("P3P", "CP=NOI CURa ADMa OUR NOR IND COM NAV")
Avatar billede mailand Nybegynder
15. marts 2006 - 13:56 #2
hvordan ville du sætte en header på js-filer?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 16:41 #3
du kan for serveren til at sende dem med alle responses. Men det burde være nok på de sider de skal ligge på, men dem har du måske ikke adgang til ?
Avatar billede mailand Nybegynder
15. marts 2006 - 16:45 #4
hmm...
nu har jeg hacket min .htaccess, så den sender den rigtige header med, og oprettet en policy fil og alt muligt P3P-shit... men den blokerer stadig min cookie...

... og hvordan søren kan google slippe afsted uden alt det hejs? har de en eller anden hemmelig deal med microsoft, så de er forhåndsgodkendt og kører uden om den der W3C P3P sikkerhedsmodel? :-)

Mailand
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2006 - 05:27 #5
Nej de har ikke nogen hemmelig deal det tror jeg du kan være rimeligt sikker på.

Har du checket med at header kommer korrekt.

header navn P3P og værdi CP=NOI CURa ADMa OUR NOR IND COM NAV

Men hvis det nu ikke er det - så kunne du jo tage en Firefox med LiveHttpHeader plugin og så pege den på et site med f.eks. google analytics og så se hvad for noget HTTP trafik der kommer.