Avatar billede planet_orion Nybegynder
13. marts 2006 - 15:45 Der er 4 kommentarer

Forskellige makro, som indsætter hver deres tekster.

Hej,

Jeg har følgende spørgsmål til jer.

Kan man lave en makro, som udføre forskellige funktioner ved hjælp at nogle forskellige funktionstaster, eks. "CTRL+a+a".

Jeg ønsker eks. at når en bruger trykker CTRL+a+a, så skrive den "Tak for Deres ordre...." og hvis de trykker CTRL+a+b så skriver den "Vi skal hermed bekærfte følgende" osv osv.

Er det nogen som man kan lave ved hjælp af en makro?

Er der nogen som kan give mig nogle eksempler?

Mvh

Allan
Avatar billede falster Ekspert
13. marts 2006 - 16:40 #1
Til brug i Word bør nok anbefales Autotekster (se evt. i hjælpefilen).

Men det er da interessant, om man kan lave genveje med to tryk efter "CTRL" - så jeg lytter med.
Avatar billede planet_orion Nybegynder
14. marts 2006 - 17:25 #2
Falster: Er det mig som er dum eller kan man ikke redigere autotekster efter man har lavet nogen? Jeg kan simpelhen ikke finde nogen steder, hvor jeg kan redigere dem, hvis jeg ønsker dette. Jeg kan slette og oprette nye, samt kopiere dem til andre skabeloner, men IKKE redigere dem?
Avatar billede planet_orion Nybegynder
14. marts 2006 - 19:43 #3
Nogen som ved om man kan lave en makro som fungere som Autotekster?

Eks. hvis en bruger skriver "aa1", så skal den indsætte eks. en tekst "Alle priser er incl. moms"...?
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2006 - 11:48 #4
Om "redigere": Jeg kender desværre kun Autotekster som et begreb. Jeg har ikke brugerkendskab.