Avatar billede challenge Praktikant
11. marts 2006 - 20:19 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Firma-side

Hej alle!

Jeg har fået en opgave at designe en hjemmeside til et firma.

Med tilladelse fra ejeren af firmaet, ligger jeg nu siden online, rettet mod at få noget kritik. Så er der noget i vil frem med - Så bare sig det! ;)
Alle der kommer med konstruktivt kritik får self. point. :)

http://www.classicdreamhouse.hotserv.dk/

Menuen i toppen bliver dropdown, og det er meningen at det store billede ude til højre skal være en slags fade-animation med flere billeder.

Håber at i vil kriticere mig i gulvet ;)

Stefan Helgason
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 01:44 #1
jeg kan desværre ikke bidrage til den dårlige stemning :-)
jeg kan godt li farverne og de fade-effekter der er på text øverst og den nederste bjælke(det er jo dreamhouse)
det er godt at det er billederne der tilfører farve til siden, for det er dem der skal frem.
det eneste jeg kan finde på er at grafikken under Projekter lidt virker som et stilbrud ... bedre med et foto af et halvtfærdigt hus eller et foto af et arbejdsbord med arkitekttegninger eller ingen grafik
Avatar billede challenge Praktikant
12. marts 2006 - 10:39 #2
Det lyder rigtig godt! Tak for kritikken!

Jeg tror du har ret mht. billedet, jeg prøver at finde et andet :)

(Du får point "til sidst" :))
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2006 - 11:41 #3
jeg kan se at det var godt jeg ikke svarede i går aftes - for i går havde du ikke de kasser med projekter, grundbørs og konkurrence ude i siden og da så siden betydelig mere kedelig ud end den gør nu så det har klart hjulpet på det... det eneste jeg ikke helt kan blive enig med mig selv om er hvorvidt spejlningen af "classic dreamhouse" fungerer efter hensigten eller om det ligner en "hovsa"-løsning for at få udfyldt lidt rum.

Jeg synes siden ser rimelig flot og indbydende ud ved første kig - dog virker det efter lidt tid på siden lidt gråt i gråt ud og der kunne jeg godt forestille mig at det i længden ville blive lidt kedeligt at surfe rundt på en helt grå siden hvis ikke der kom lidt mere liv.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 15:03 #4
jamn så smider jeg et svar
jeg har kigget lidt mere på sejlingen af classic dreamhouse, som jeg ellers i begyndelsen syntes ubetinget om - og jeg kan godt forstå dig dilemma keysersoze. mht farverne er det svært at vide før der kommer flere side på, men jeg tror jeg godt kan li dem stadig :-)
Avatar billede challenge Praktikant
12. marts 2006 - 15:13 #5
Hey.
Tak for kritikken!

keysersoze,
Mht. til logoet: Det er et specifikt ønske fra kunden, og det har allerede nu spillet ind i hvordan designet er. Jeg tror han er sikker på, at det er sådan hav vil have det. :)
Mht. farverne, så er vi blevet enige om, at billederne er "hoved-elementerne" på siden, så alt for mange farver og sjovt grafik skal undlades. (Men jeg kan evt kigge på baggrunden!)

MrMox2,
Det har du jo også ret i ;)
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2006 - 15:31 #6
selvom billeder er hovedelementerne kan man sagtens lave et design med liv i uden at bruge en masse farver eller anden form for grafik og lir.

Jeg så på siden i går aftes og tænke dengang at det var flot omend der manglende lidt i det grå tomrum hvor du nu har projekter, grundbørs og konkurrence.

I "morges" da jeg så på siden lagde jeg mest mærke til de tre nye punkter (projekter, grundbørs og konkurrence) og var ellers på det tidspunkt lidt i tvivl om hvad jeg ellers synes men lænede mig mest af alt op af min førstegangsmening fra i går aftes.

Nu hvor jeg ser på siden for tredie gang synes stadig at den har nogle gode elementer i sig - men samtdig synes jeg at den virker meget "tung" netop pga det meget grå. Specielt de mørkegrå tekstkasser virker meget tunge men det kan selvfølgelig være det bare er mig der er underlig.

Hvis du kigger på fx http://www.home.dk/sag/157-8009 så er der mest gennemgående farve der også grå - men den lives op af noget rødt og hvidt uden at de dog tager fokus væk fra det grå og vigtige område. De har også en mørkegrå kasse derinde, men den er alligevel meget usynlig nok primært fordi den er forholdsvis lille til skærmstørrelsen og fordi der kun er en.

Det er svært at sige lige præcis hvad det er der får mig til at synes det virker kedeligt jo flere gange jeg kigger på det... men jeg _tror_ at det er de mørke firkanter du har placeret tekst i - jeg synes de virker for tunge og mørke.
Avatar billede borghoffmeyer Nybegynder
13. marts 2006 - 01:11 #7
Jeg vil give folk ret i  at siden virker lidt monotom med de grå farver. Og jeg tror at du skal passe på ikke at gøre baggrunden bag teksten for mørk, da der ikke er nok kontrast mellem beggrund og tekst til at gøre indholdet let læseligt. Brug eventuelt denne her side til at checke det http://juicystudio.com/services/colourcontrast.php#result)
Der skal ikke så meget til for at bryde den grå farve. En smule i overskrifterne ville hjælpe en del.

Ellers har jeg kun ros til designet, omend det nok kommer til at benytte sig for meget af "billeder som tekst" efter min smag.
Avatar billede challenge Praktikant
13. marts 2006 - 23:48 #8
Tak for kommentarerne!

keysersoze,
Jeg kan godt se hvad du mener...
Jeg prøver mig frem :)

borghoffmeyer,
Igen, jeg prøver og se hvad jeg kan gøre...
Og tak for linket, det er jo genialt!

En side er forresten tilføjet (Forside -> Hustyper :))
Avatar billede borghoffmeyer Nybegynder
14. marts 2006 - 00:17 #9
Jeg skriver lige for at uddybe det jeg skrev før med "billeder som tekst"

Når du bruger så mange billeder til at vise tekst skyder du let dig selv i foden når det gælder SEO (søgemaskineoptimering). Se www.smartpage.dk/test/dreamhouse.jpg hvor jeg har disabled billeder. Hvis man ikke kan læse det uden billeder kan søgemaskinerne heller ikke indeksere det. Du er alt andet lige dårligt stillet når din navigation ikke kan indekseres, da det som regel er de vigtigste ord for siden der står her.

Derfor brug færre billeder, og tekst i stedet. Eller tilføj i det mindste alt tekst til billederne (som man altid skal gøre!) så de også kan læses af søgemaskiner og for den sags skyld også synshandikappede :)

Jeg er godt klar over at siden stadig er på et tidligt stadie, men jeg ville lige gøre dig opmærksom på problemet...
Avatar billede challenge Praktikant
14. marts 2006 - 21:59 #10
Hey Borg.
Jeg er i fuld gang med "alt" ;)

Kigger stadig på alt det andet, men der er ikke meget tid, da nye sider skal tilføjes forholdsvist hurtigt (Snart deadline)...
Avatar billede challenge Praktikant
18. marts 2006 - 16:31 #11
Ja...
I må undskylde at jeg har bragt jeres kritik til skamme - Ked af at jeg har brugt jeres tid på ingen nytte. :(
Men alle skal da have point - Så alle må gerne lige smide et svar! (alle der har hjulpet, altså ;))

Stefan Helgason
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2006 - 16:38 #12
svar :)
Avatar billede borghoffmeyer Nybegynder
18. marts 2006 - 23:09 #13
svar :D
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2006 - 00:19 #14
nej ;)
Avatar billede challenge Praktikant
19. marts 2006 - 11:29 #15
Tak, og undskyld ;)
Avatar billede leol Nybegynder
22. marts 2006 - 12:13 #16
For langt domæne
Avatar billede challenge Praktikant
22. marts 2006 - 15:04 #17
Det blander jeg mig ikke i, og så skal den self ikke ligge på hotserv...