Avatar billede bassa Nybegynder
11. marts 2006 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Centrering a tabel?

Hey!

Hvordan centrerer man et website på midten af skærmbilledet (horizontalt) på mest effektive vis?

Jeg kører med en skærmopløsning på 1280x1024, men uanset hvilken opløsning den besøgende kører med, så vil jeg gerne have den brede blå baggrund centreret på midten. Sådan så det ser lidt ud som et website i 16:9 format. Det hvide, tomme felt i bund og top skal være lige stort uanset hvilken skærmopløsning man kører med.

Se hér: www.ufodesign.dk

Mvh
Bassa
Avatar billede t-hviid Nybegynder
11. marts 2006 - 16:14 #1
Lav en tabel med tre colums i 100%. Den i midten sætter du til den brede du gerne vil have den, jeg foretækker her fast pixelbrede, men du kan også bruge % men så vil midtens brede varierer alt efter opløsning. Sæt hver columd i hver side til samme % størrelse, og så er den i vinkel. Jeg har lavet det på denne måde her http://www.snofrutech.com/
Avatar billede t-hviid Nybegynder
11. marts 2006 - 16:30 #2
og hvis det er på den anden led laver du 3 rows og så ellers det samme ;-)
Avatar billede bassa Nybegynder
11. marts 2006 - 16:41 #3
Det skal være horizontalt, ja. Og nej, det virker ikke på samme måde. ;)

Mvh
Bassa
Avatar billede t-hviid Nybegynder
13. marts 2006 - 23:34 #4
Prøv at kigge på dette :
http://www.tommashviid.com/test.html
Avatar billede bassa Nybegynder
14. marts 2006 - 15:27 #5
Ack, nu føler jeg mig lidt smådum. :)

Jeg lavede en enkelt tabel med 3 rows, og satte den til 100% height og 100% width. Og så gør den det åbenbart ikke.

Nå!

Tak Tomas!

Tog koden på test-siden, og nu har jeg endelig skabelonen til mit nye website.

Svar lige for at få dine point! ;)

Mvh
Bassa
Avatar billede t-hviid Nybegynder
14. marts 2006 - 21:44 #6
ok - godt det lykkedes :-)