Avatar billede kisbye Nybegynder
10. marts 2006 - 12:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

linieskift i en Formview control

Hej
Jeg er først lige begyndt at lege med .net (2.0), og er nu stødt ind i et problem.

jeg har en formview der er bundet til en datasource.
Det virker også fint, men jeg kan simpelthen ikke få den til at lave linieskift.

siden kan evt. ses her: http://www.neterhverv.dk/rooms/?doc_id=71

Jeg har ledt med lys og lygte alle steder, men har ikke kunne finde noget hjælp.

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede brynil Nybegynder
10. marts 2006 - 12:32 #1
Har du forsøgt med

+ VbNewLine

efter den linie du indlæser i formen ?
Avatar billede brynil Nybegynder
10. marts 2006 - 12:33 #2
... i forlængelse af den linie ...
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. marts 2006 - 12:36 #3
du kan jo bare skrive <br /> ind i teksten i databasen.
mvh
Avatar billede kisbye Nybegynder
10. marts 2006 - 12:37 #4
De data der skal læses ud gemmes i databasen igennem et cms-system i Klassisk ASP.
Systemet kører centralt, det vil sige at der er mange hjemmesider der bruger samme system.
Så jeg kan ikke lave om den måde teksten gemmes på uden at det også vil påvirke andr hjemmesider.

Det jeg har brug for er noget ala replace(<control>, vbcrlf, "<br />")
Avatar billede brynil Nybegynder
10. marts 2006 - 12:49 #5
Måske denne måde:

Replace("\n", "<br />")

Rent gæt ;)
Avatar billede brynil Nybegynder
10. marts 2006 - 12:51 #6
"\n" er udtryk for ny linie med regular expression, men om der skal mere til for at det fungerer, ved jeg ærlig talt ikke. Har set udtrykket anvendt andre steder.
Avatar billede kisbye Nybegynder
10. marts 2006 - 13:01 #7
jeg får den her fejl:
Error    9    Argument not specified for parameter 'Replacement' of 'Public Function Replace(Expression As String, Find As String, Replacement As String, [Start As Integer = 1], [Count As Integer = -1], [Compare As Microsoft.VisualBasic.CompareMethod = Microsoft.VisualBasic.CompareMethod.Binary]) As String'.

jeg tror at det betyder at den vil have det med der skal replaces i(argument).

Jeg har skrevet den i frmcontent_prerender, er det rigtigt?
Hvad skal jeg skrive som argument?
Avatar billede kisbye Nybegynder
14. marts 2006 - 10:14 #8
Da der ikke var nogen der viste hvordan man laver linieskifte i en formview båndet til en datasource.
Har jeg valgt at benytte den gamle måde at gøre det på, hvor jeg via sqlclient læser det ud i en label.
Følgende kode benyttes:

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Dim Strconn As String

        Strconn = "Data Source=<fjernet>"
        Dim conn As SqlConnection = New SqlConnection(Strconn)
        Try
            conn.Open()
            Dim cmdstr As String
            cmdstr = "SELECT * FROM <"fjernet">"
            Dim cms As SqlCommand = New SqlCommand(cmdstr, conn)
            Dim reader As SqlDataReader = cms.ExecuteReader()
            If reader.Read() Then
                Lblpagedata.Text = Replace(reader.Item("<fjernet>"), Chr(13), "<br />")
            End If
        Catch ex As Exception
            Lblpagedata.Text = ex.Message
        Finally
            conn.Close()
        End Try
    End Sub