Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. marts 2006 - 02:18 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Bedømmelse for WebUdvikleren.dk

Hej Eksperter.
Nu blev det min tur til at oprette mit første spørgsmål.

Jeg faldt over et link på Eksperten hvor nogle anbefalede navne til et site, og faldt over www.WebUdvikleren.dk og synes det kunne være rigtigt godt for et site til webudvikling sjovt nok.

Inden i begynder at komme med kommentarer, kommer nok følgende kommentarer:

- Hvorfor kører du frameset?
-- Det gjorde jeg for at gøre det hele nemmere, men fandt de dårlige sider ved det. Men som sagt er det ikke noget at gøre ved nu.

- Hvorfor åbner "læs mere.." i et nyt vindue?
-- For at få den fuldeskærm og mere effekt ved artikler, bøger, tips o.lign.

- Hvorfor linker du til andres artikler, og ikke skriver dine egne?
-- Fordi vi ikke er et site som skriver artikler selv. Vi linker og gøre det nemt for andre at logge på og søge efter det de vil.

Og til sidst - der kan være få w3.org fejl, som meget snart bliver rettet, men indtil da:

http://www.WebUdvikleren.dk

På forhånd tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. marts 2006 - 03:34 #1
Frameset kan man altid gøre noget ved ;P Det er bare at komme i gang :)

Fint nok at artikler åbner i nyt vindue - Fjern bare dit frameset og link direkte til artiklen!

Ok, funktionalitet...

Af udseende er det ikke noget specielt...
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. marts 2006 - 05:06 #2
Set med IE 6.+
- av av, alle højremarginer klpper texten af så tekstindholdet ikke giver mening
- Topbanner/logo er af meget ringe kvalitet (komprimering)
- du bruger 3 farver på text, et et samsurium af bold, firskellie størrelser, mv. det ser meet rodet ud, og du bør simplificere det.
- søgknappen i topbar forsvinder halvejs bag den brune horisontale streg
- du har placeret Flash under programmering, flash er et grafisk programs som i de seneste version nu har udbygget mulighed for AS, men det er trods alt stadigvæk primært et vektor animations prog. og burde listes under grafik og ikke programmering. (evt. begge steder)
- og hvor er illustrator, det måske vigtigste grafiske prog måde on/off-line
- vil foreslå at du ændrer bg farver i h og v side så indholdsspalten står lidt mere frem.
- det hele virkr lidt ufærdigt, som en skitse, jeg håber du arbejder videre med det?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. marts 2006 - 10:02 #3
Coderdk - jeg tror jeg vil gå igang i dag så!

Mobius - Kan ikke rigtigt se den klipper teksten af?
Topbanneret er ikke noget, dog bare et baggrundsbillede samt noget tekst. Er ikke skrap til grafik.

Rodet ud med alle de størrelse? Det synes jeg ellers ikke :-) Gør det mere for at holde styr på indholdet, meget simpelt.

Søgknappen forsvinder, ja - så lige siden i 1024 x 758 og så en del der forsvandt - det vil jeg også lige rette op på i dag.

Flash bliver fjernet.
Illustrator vil blive sat ind i dag.

Og ja - selvfølgelig vil jeg da arbejde videre med det.

Tak for jeres bedømmelser indtil videre.
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. marts 2006 - 14:03 #4
..jeg skulle måske have nævnt at den er set med 1024 x 768 (som de fleste vil se den)
og jo! tekten klippes adskillige steder i hjøresiden.

jeg vil stadig mene at de mange forskellige textformatteringer IKKE øger brugervenigheden eller designet for den sags skyld, det virker som sagt rodet
og uoverskueligt bør koges den til 3 forskellige ikke 5-6 som nu.

:-)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. marts 2006 - 14:05 #5
Jeg vil kigge på det om 1 times tid. Så kommer jeg igen om nogle timer med et nyt resultat. Tak for bedømmelserne, gerne flere.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
09. marts 2006 - 16:41 #6
Er den FF optimeret?!

Håber ikke, da det ville være utroligt dårligt så...

F.eks. når man går ind i en profil...Så F*cker teksten fuldstændig op, og holder sig slet ikke inden for rammerne som ligger bag ved...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. marts 2006 - 18:37 #7
Under tutorials bl.a. linker du blandt andet til html.dk i din egen ramme, det er ikke tilladt, kaldes deep-linkning.
Det vil absolut ikke nedsætte din sides værdi og seriøsitet at linke rigtigt til gode sider/kollegaer.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. marts 2006 - 18:39 #8
Noget vrøvl jeg skrev i starten, det skulle være:
Under tutorials bl.a. i kategorierne ASP og ASP.NET linker du til html.dk i din egen ramme
Avatar billede coderdk Praktikant
09. marts 2006 - 19:00 #9
fotograf, Det er lidt noget vrøvl. Han laver deep linking uanset om han bruger det framset eller ej. At linke til en specifik artikel er at deep linke. Jeg er dog helt enig, jeg kommenterer det selv, ovenover - At han bør fjerne det frameset hvor artiklen er, og bare bruge den rigtige adresse.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. marts 2006 - 19:03 #10
Og deep linking er forresten fint nok, se Home vs Ofir sagen f.eks. http://www.domstol.dk/media/-300011/files/v010899.pdf
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. marts 2006 - 20:17 #11
Okay, den vil jeg med glæde læse!

Jeg har ellers været på kursus i juristforbundet og lært noget helt andet, bl.a. om link fra aviser o. lign., så derfor står jeg lidt uforstående overfor dit argument.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
09. marts 2006 - 21:27 #12
Hej.
jeg har hørt det ikke er ulovligt at bruge deep-linking, da jeg linker til deres site og ikke stjæler noget.
Avatar billede cade.dk Nybegynder
10. marts 2006 - 10:18 #13
1) Andet design - ville pynte..
2) Måske nogen flere muligheder for brugerne..? (Begrænset hvad de kan? - sidens mening er ikke overdrevet tydelig)
3) Deep-linking er lovligt!, uanset om du henter noget fra deres site og udskriver det på dit eget eller om du linker i frames. (coderdk's link: http://www.domstol.dk/media/-300011/files/v010899.pdf )

Ellers kanont arbejde jesper.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
10. marts 2006 - 10:21 #14
Hej.
Jeg er igang med et nyt layout og uden frameset, desuden vil jeg ordne alle de dumme sager, så håber da den nye version vil blive meget bedre.

Så i morgen eller senere kommer jeg nok med det nye site.
Tak for kommentaren Cade.
Avatar billede cade.dk Nybegynder
10. marts 2006 - 17:58 #15
Det var så lidt, Jeg glæder mig til at se den næste version!
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
11. marts 2006 - 04:59 #16
Sådan, nu kom der en skitse op - hvad synes i så nu?
Ved ikke om det er helt lovligt at ligepludeselig lave om i spørgsmålet, men vi prøver.

Hvad synes i nu?
www.webudvikleren.dk
Avatar billede egonspock Seniormester
12. marts 2006 - 00:28 #17
Lidt usmart at overskriften har en stavefejl "intresserer"(sic), og CSS-koden bør optimeres, før man tror på at det har noget med seriøs webudvikling at gøre og ikke bare er til hobbybrug. Kan man virkelig tillade sig stadig at bruge 4.01 transitional hvis man er seriøs mht. webudvikling? Nogle ville nok også falde på halen over den udprægede brug af tables, især tables inden i tables indeni tables, men det er nok mere religionskrig ;-)
Jeg faldt lige over denne:
http://gabrito.com/post/hiring-a-front-end-web-developer-and-a-rant
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
12. marts 2006 - 00:34 #18
Egon - det med tables gjorde jeg også kun fordi det tideligere gik fuldstændig galdt.
Og jeg synes det er ligegyldigt med om det er tables eller divs - bare man kan finde rundt og siden i det hele taget virker.

Har jeg virkelig en stavefejl? - Intresserer er da intresserer, det da ikke intressere? - eller hva'? *g*

Er ikke lige den bedste til sproget - beklager.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
12. marts 2006 - 00:37 #19
Vil det sige du også mener Eksperten ikke er seriøs, fordi de bruger tables også?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2006 - 00:43 #20
HTML 4.01 er helt i orden. Det er i hvert fald useriøst at anvende XHTML forkert, hvad alt for mange gør.
Læs http://www.hixie.ch/advocacy/xhtml http://www.eksperten.dk/artikler/538 http://www.eksperten.dk/artikler/537
Når vi får XHTML 2.0, og browsere der understøtter det, så kan vi snakke om det ;)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
12. marts 2006 - 00:45 #21
Erik - det vil sige, der intet er i vejen med jeg bruger tables på mit website?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2006 - 00:46 #22
Det har jeg jo så rent faktisk ikke udtalt mig om ;)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
12. marts 2006 - 00:47 #23
Okay.. Nu er jeg ikke helt med, men det er også ligemeget :-)
Smider i lige svar, så vi kan få lukket?
Avatar billede torotune Nybegynder
12. marts 2006 - 00:50 #24
I infinitiv: At "interessere" sig for noget.
I præsens: Jeg "interesserer" mig for noget.

;-)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
13. april 2006 - 15:05 #25
Dem der vil ha' points, smid svar!
Avatar billede coderdk Praktikant
13. april 2006 - 19:32 #26
Ingen til mig, tak :)