Avatar billede rbc Nybegynder
08. marts 2006 - 21:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst print?

Jeg har købt en Epson C4200DN og skal kunne printe på den fra hjemmets 3 computere, der er tilsluttet et trådløst netværk via en Linksys router. Kan jeg tilslutte printeren direkte til routeren med et netværkskabel og derved printe trådløst fra hjemmets computere? Hvis ja - hvordan? Er der andre bedre/nemmere løsninger?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. marts 2006 - 08:13 #1
Hejsa
Ja, du kan godt koble din printer til netværket som "netværks printer".
Du starter med at finde en knap som udskriver en test-/konfigurationsside - på denne side står der en IP-adresse som du skal bruge.

Nu skal du "tilføje printer" - under "printere og faxenheder".
Under installationen af den nye printer skal der være flueben i "lokal printer" og ikke andre.
Derefter trykker du på "opret port" - derefter vælger du "TCP/IP" under porttype.
Nu skal du skrive IP-adressen ind som navn - jeg kan ikke huske resten lige nu, men prøv dig frem og skriv hvis det driller.

Skipper
Avatar billede rbc Nybegynder
13. marts 2006 - 15:48 #2
Det prøver jeg i weekenden

Virker det er der point - ellers skriver jeg igen :-)