Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 18:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Win xp 64x Hjælp nu please

Jeg har lige fået windows xp 64x over på en cd . me når jeg klikker på ikonet kommer der en medddelse frem hvor der står: This version of windows must be installed by booting off of the cd.
Please reboot your computer with the cd in the drive.
hvad er det der er gal ? de booter ikk op fra cd'en ?

På forhånd tak Johnny Laursen
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 18:53 #1
Du skal genstarte med cd'en i drevet
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 18:53 #2
Er den det så skal du sikre dig, at dit cd drev (eller dvd) er sat til at være primary boot device
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 18:56 #3
Forklar hvordan du har fået den over.

Er det fr ISO eller andet format til Cd-rom brænding eller Cd kopi.
Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 18:57 #4
jeg har bare brændt den almindelig ligesom når jeg brænder altmuligt andet :'/
Avatar billede pede123 Nybegynder
07. marts 2006 - 18:59 #5
Du skal ind i BIOS, og så sætte dit CD-rom drev til first boot device og din HDD til 2. og så skal du poppe cd'en i drevet og starte op, så skulle den gerne sige "Press a key to boot from cd" (eller sådan noget) o så trykker du bare og følger instruktionerne. Men  hvis det er en pirat kopi er det ikke sikkert du kan boote fra den ;)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 19:00 #6
Det er vigtigt at den har boot funktion, og nogle ISO har ikke den funktion med i selve brændingen derfor spørger jeg :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
07. marts 2006 - 19:02 #7
er det helt lovligt ?
Anyway, du skal brænde din fil (typsik en .ISO fil) ned på en cd. Du skal brænde et såkaldt "image" som du fx kan gøre med nero, for hvis ikke den bliver brændt ordenligt kan du ikke boote fra den. efter du har brændt den korrekt skal du smide den i dit cd/DVD drev (husk den skal være jumped til primary master som kalp siger) og så bootet/starter den automatisk fra cd'en
Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 19:10 #8
jeg fatter ikk det der med iso ?
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 19:15 #9
Det behøver du heller ikke fatte... så teknisk behøver det nemlig ikke være.

Har du tjekket i BIOS om dit cd drev er primary boot device?

ved du hvordan du kommer ind i BIOS?
Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 19:16 #10
ja det er det , først har jeg nemli diskette , 2 cd , 3 harddisk
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 19:17 #11
Diskette skal ikke være først, men dit cd drev.. det med cd'en i
Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 19:19 #12
jamen gør det nogen forskel ?
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 19:21 #13
ja det gør
Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 19:31 #14
okay tak
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 19:32 #15
selv tak;)
Avatar billede nephew Nybegynder
07. marts 2006 - 19:39 #16
he