Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. marts 2006 - 18:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med nyt lydkort

Jeg har lige købt et nyt 5.1 lydkort. Kortet skal sættes i et ASRock K7VT4A Pro bundkort med Windows XP Pro.
Det første jeg gjorde var at disable det onboard lydkort inde i bios, og derefter installere det nye lydkort og drivere.

Efter fuldført installation virker det hele uden problemer, men i samme øjeblik jeg genstarter maskinen hober problemer sig op:
Efter Windows startup billedet går maskinen i sort. Nogen gange går den ind i Windows efter 2-3min andre gange genstarter den.

Jeg har prøvet at afinstallere drivers og sætte kortet i et nyt PCI-slot, og det gjorde da også at jeg nu ingen problemer har med at starte PC'en, men nu virker lyden ikke...

Nogen der kan give gode råd?
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 18:39 #1
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor Engeder til lyd, video osv.
H-klik på alle enhederne og vælg fjern
Genstart pc`en og lad windows finde og installere enhederne igen, den vil muligvis spørge efter din driver cd (lydkortet)
Avatar billede akn1987 Nybegynder
07. marts 2006 - 21:21 #2
Nu har jeg prøvet fremgangsmåden som beskrevet. Jeg har fået lyd på maskinen, men den går stadig i sort i 2-3 minutter inden den starter. Herefter kommer der så en meddelelse om at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl.
Hvad gør jeg????????
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 21:30 #3
Har du gule / røde Udråbstegn udfor nogle enheder ?
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
08. marts 2006 - 06:24 #4
Jeg har ikke gule/røde udråbstegn, og maskinen er stadig ustabil
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2006 - 08:02 #5
Klik Start > klik på Kør og skriv: sfc /scannow
klik på OK
Husk der er mellemrum mellem SFC og /scannow og din xp cd skal være i drevet
Avatar billede akn1987 Nybegynder
14. marts 2006 - 21:30 #6
Det kom aldrig til at virke, så jeg smed lydkortet ud af vinduet, og har købt et andet, og håber det virker bedre.
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2006 - 08:40 #7
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2006 - 19:11 #8
Avatar billede akn1987 Nybegynder
13. januar 2011 - 20:01 #9
lukket