Avatar billede mrcape Nybegynder
07. marts 2006 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

harddisc til backupaf data

Jeg skal finde en stabil harddisc med masser af kapacitet (min 100GB)og selvfølgelig til en rimelig pris. Den skal udelukkende bruges til backup af data.

Ser frem til nogle gode bud...
/Mrcape
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. marts 2006 - 17:39 #2
Har selv en Maxtor OneTouch på 160 gb (ekstern usb) som jeg vist kostede ca. 1300 kr. for et lille års tid siden... den er jeg 110% tilfreds med... bruger den hver dag og den er lydløs og meget stabil... havde før en harddisk i ekstern boks fra Zitech og den var ikke så vild med støv og røg i lokalet, så den stoler jeg ikke længere på...
Avatar billede mrcape Nybegynder
07. marts 2006 - 17:59 #3
Glemte lige at pointere at der ikke er USB-port på maskinen, så det skal være en intern.
Og, så har jeg læst i dbpriser's bedømmelser, at enkelte brugere har haft problemer med Seagate, Maxtor og andre harddiscs i samme prisklasse. Men måske vil jeg kunne risikere det samme med dyrere harddiscs, eller?
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 18:10 #4
Tror du kan finde personer som har haft et eller andet problem med en harddisk- uanset fabrikat, der findes jo også "mandags modeller" indenfor harddisks.
F.eks har jeg haft en dårlig Hitachi, men det afholder mig ikke fra at købe en igen
http://www.midtdata.dk/asp/udvidetsearch.asp?goto=udvidetsearch&FORMproducent=&FORMminpris=&FORMundergruppe=Harddiske_IDE&FORMmaxpris=&FORMnr=
Avatar billede mrcape Nybegynder
07. marts 2006 - 19:39 #5
har købt en maxtor 250GB harddisc...
haverslev, smid et svar og få points
og tak for info
/Mrcape
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 19:45 #6
Kan kun sige, at jeg er glad for mine interne/externe maxtor diske og det håber jeg også du bliver.
Velbekomme og selv tak :o)
08. marts 2006 - 09:51 #7
jeg vil opfordre jer alle til at læse denne rimelige artikel om backup.
http://www.pcworld.dk/art/6996?a=block&i=11