Avatar billede mira96ac Praktikant
07. marts 2006 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genskab harddisk

Hejsa

Jeg har 3 harddiske siddende i min computer. En med windows installeret osv. og to med min musik og backup af min hjemmeside m.v.

NU satte jeg min windows xp cd i den anden og formaterede den harddisk med windows osv. på. derefter geninstallerede jeg windows.

Nu kan jeg ikke få adgang til de to andre harddiske mere. Nu jeg klikker på dem i stifinder spørges der om de skal formateres ? og i xp-diskhåndtering står der at de er i formatet RAW under egenskaber for diskene og at de nu begge er delt op i to partioner uden noget på.

Har jeg mistet alt hvad der lå på de to diske eller kan det genskabes. Jeg troede ikke der sketet noget med dem når det kun var harddisk 1 jeg formaterede ?
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 10:15 #1
Prøv at kigge lidt på det her : http://www.helgec.dk/lost_partition.html
Avatar billede genial_fyr Nybegynder
07. marts 2006 - 10:26 #2
Har prøvet noget lignende et par gange... anskaf dig en "System commander v.8 startup-diskette" - den har reddet mig et utal af gange. Ofte er der nemlig tale om at partionerne er sat in-aktive. De kan så aktiveres fra den omtalte diskette!!
VH
MIKKEL
Avatar billede mira96ac Praktikant
08. marts 2006 - 09:29 #3
Det virkede perfekt nva, det var jo utroligt nemt. Smid et svar og så får du point. Tak for hjælpen til genial fyr også
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2006 - 09:39 #4
Har du lagt http://www.helgec.dk/ ind under foretrukne? ellers kunne du overveje det, flere små tips er på vej
Avatar billede mira96ac Praktikant
08. marts 2006 - 11:05 #5
Det har jeg ikke, men det vil jeg gøre nu...
Avatar billede nva Praktikant
09. marts 2006 - 07:53 #6
Jeg lægger et svar så - glæder mig det lykkedes for dig :-)