Avatar billede c Nybegynder
07. marts 2006 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billede med roteret tekst

Hej :)

Jeg har behov for et dynamisk genereret billede der kan hjælpe mig med lidt forskellige opgaver.

Kravene til billedet.
Man kan via parametre...
...definere baggrunds og tekstfarven (hvis ikke, så hvid og sort).
...definere tekstlinie(r).
...definere rotation på tekstlinien/linierne.
...definere om linierne står over/under hinanden eller ved siden af hinanden.

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers må jeg se om jeg kan lave nogen billeder der illustrere det.

Hvem kan lave det? og for hvilke points?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
07. marts 2006 - 01:06 #2
Ovenstående er lavet ved at kombinere nogle af funktionerne fra http://dk.php.net/image

Med disse kan man lave de fleste ting med billeder.
Avatar billede c Nybegynder
07. marts 2006 - 01:10 #3
Hej :)

Det var ikke helt det jeg mente...

Jeg vil gerne have et billede hvor teksten kan roteres xx antal grader(45,90,180,270 etc), hvor teksten kommer til at ligge mere og mere "på ryggen" når roteringen nærmer sig 90 grader.
Forstil dig at et billede hvor teksten kan være en smily som ":-)" og når man har roteter billedet 90 grader, står manden på hovedet og efter en rotering på 270 grader ser man smilyen som et rigtigt ansigt :o)

mvh
Christian
Avatar billede coderdk Praktikant
07. marts 2006 - 12:03 #4
imagettftext kan rotere osv ;)

http://dk.php.net/imagettftext
Avatar billede c Nybegynder
07. marts 2006 - 12:14 #5
Hmm... glemt jeg at sige at jeg forventer et færdigt script for 100p, eller har der været en voldsom indflation her på sitet?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. marts 2006 - 12:15 #6
Nu er det jo hjælp til selvhjælp. Ellers skal du da poste i Programmeringsopgaver/PHP og ikke her ;)
Avatar billede c Nybegynder
07. marts 2006 - 22:12 #7
Spørgsmålet er flyttet til: http://www.eksperten.dk/spm/693424 så den er i den rigtige kategori...