Avatar billede c-m Nybegynder
06. marts 2006 - 18:57 Der er 2 kommentarer

GPS bil position/koordinater eller adresse

Jeg har dels en Palm m515 uden GPS og en Ipaq med tomtom navigations SW/GPS (som jeg har prob. med at få op at køre) og ønsker at bruge en af dem til at logge en bil´s position når den startes og når den slukkes incl. klokkeslæt. Kan det lade sig gøre med det udstyr og skal der bruges spec. sw. til det.
Findes der eventuelt andet rimeligt udstyr der kan dette alternativt.
Avatar billede liebing Nybegynder
15. marts 2006 - 08:36 #1
Der findes sådan noget som det her, jeg har ikke sat mig ind i hvordan det virker og hvad der er af alternativer, men udstyret er beregnet til det. Det er godt nok lidt(Forståes som meget) dyrt...

http://pdaland.dk/?cat=133
Avatar billede c-m Nybegynder
20. marts 2006 - 18:36 #2
Tak for dit svar. Har checket det, men det ser lidt dyrt ud når man jo næsten har det hele.Mine udfordringer er :

1. at få GPSén til at køre på min Ipaq (kan ikke finde positionen selv om antennen er sluttet til stikket)
2.en bid program der logger pos. og klokkeslæt ved stop/start.

Der kan formentligt også findes andre alternativer sende sms med position eller lign., . Håber der nogle "kloge hoveder" der kan udtænke den løsning uden at man skal investerer i de meget dyre løsninger.