Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vigtigt! - Goto i PHP

Hej jeg sidder og programmere lidt til min nye side.

Jeg har så på alle mine sider en opbygning lign denne:

HTML (Toppen)
PHP - Godkendelse (Forklaring under her)
HTML (Bunden)

Altså først noget HTML, der laver noget tabeller osv, derefter kommer der noget php der siger hvis brugeren er logget ind, skal den <?include(\"fil_naa_han_er_logget_ind\");?>
og så efter includen er der en exit();
og så neden uden hvis han hans kodeord ikke passer med hans brugernavn <?include....?>
exit();
bla bla..

Præsis kode:
    <?
  require(\"db_ind.inc\");
  $passquery = mysql_query(\"SELECT password FROM elinux_users WHERE username = \'$coo_username\'\");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
      echo \"Ugyldigt brugernavn!<p>\";
      exit();
    }
  else
    {
      $row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row[\"password\"];
      if($dbpassword == $coo_password)
        {
          $login = (true);
        }
      if ($dbpassword != $coo_password)
        {
          echo \"Forkert brugernavn eller password!!!<br>\";
          echo \"Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\\\"glemtkode.php\\\">her</a>.<br>\";
          exit();
        }
      else
        {
          setcookie(\"coo_username\",\"$coo_username\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_password\",\"$coo_password\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_profilid\",\"$coo_profilid\",time()+3600);
        }
?>
  <?include(\"topmenu.php\");?>

Og så kommer bunden i HTML under her, problemer er bare, at nå han ikke er logget ind, så vises bunden ikke, kan man lave en form for Goto, så før exit(); linjerne står goto:bund eller lign ??

Hvordan løser jeg denne ?
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. maj 2001 - 21:25 #1
Tror jeg ikke, med lav en include lige før exit, den vises kun når han/hun ikke bliver logget ind!
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:26 #2
Forklar lige yderligere - Forstår ikke.. ?
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:26 #3
Altså include bunden ?
havde tænkt på det, men det er lidt besværligt at jeg skal gøre det på over 30 sider!! lave en bund til hver side! :(
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. maj 2001 - 21:28 #4
  <?
  require(\"db_ind.inc\");
  $passquery = mysql_query(\"SELECT password FROM elinux_users WHERE username = \'$coo_username\'\");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
      echo \"Ugyldigt brugernavn!<p>\";
      exit();
    }
  else
    {
      $row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row[\"password\"];
      if($dbpassword == $coo_password)
        {
          $login = (true);
        }
      if ($dbpassword != $coo_password)
        {
          echo \"Forkert brugernavn eller password!!!<br>\";
          echo \"Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\\\"glemtkode.php\\\">her</a>.<br>\";
include(\"topmenu.php\");
          exit();
        }
      else
        {
          setcookie(\"coo_username\",\"$coo_username\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_password\",\"$coo_password\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_profilid\",\"$coo_profilid\",time()+3600);
        }
?>
  <?include(\"topmenu.php\");?>
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:28 #5
eller skal man ligeg hele siden tre gange :)
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:30 #6
Hmm hvad får jeg ud af det ??

bunden kommer da ikke med som er HTML delen under denne PHP Kodning her kommer hele min fil::

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>eLinux.dk - Din linux portal ...</title>
<script language=\"JavaScript1.2\">

/*
Et site af Morten Badensø og Daniel Bahl Jensen
*/

function changeto(highlightcolor){
source=event.srcElement
if (source.tagName==\"TR\"||source.tagName==\"TABLE\")
return
while(source.tagName!=\"TD\")
source=source.parentElement
if (source.style.backgroundColor!=highlightcolor&&source.id!=\"ignore\")
source.style.backgroundColor=highlightcolor
}

function changeback(originalcolor){
if (event.fromElement.contains(event.toElement)||source.contains(event.toElement)||source.id==\"ignore\")
return
if (event.toElement!=source)
source.style.backgroundColor=originalcolor
}
</script><meta http-equiv=\"author\" content=\"Get2Hits.com\">
</head>
<body bgcolor=\"#E2E2E2\" text=\"black\" link=\"black\" vlink=\"black\">

<p align=\"center\">&nbsp;
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"750\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" style=\"padding:0; border-width:0; border-collapse:collapse;\">
    <tr>
      <td width=\"748\" colspan=\"3\" bgcolor=\"#067DC7\" style=\"border-top-width:1; border-right-width:1; border-bottom-width:0; border-left-width:1; border-color:black; border-top-style:solid; border-right-style:solid; border-bottom-style:none; border-left-style:solid;\" valign=\"top\" height=\"23\">
                    <p><?include(\"top.php\");?></p>
</td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"149\" bgcolor=\"#067DC7\" valign=\"top\" style=\"border-top-width:0; border-right-width:0; border-bottom-width:1; border-left-width:1; border-color:black; border-top-style:none; border-right-style:none; border-bottom-style:solid; border-left-style:solid;\">
        <p><?include(\"menu.php\");?></p>
        <p><font face=\"Verdana\" size=\"1\">&nbsp;</font></p>
        <p><font face=\"Verdana\" size=\"1\">&nbsp;&nbsp;</font></p>
        <p><font face=\"Verdana\" size=\"1\">&nbsp;</font></p>
                    <p>&nbsp;</p>
</td>
                <th width=\"453\" bgcolor=\"#067DC7\" valign=\"top\" style=\"border-top-width:0; border-right-width:0; border-bottom-width:1; border-left-width:0; border-color:black; border-top-style:none; border-right-style:none; border-bottom-style:solid; border-left-style:none;\">
                    <p style=\"text-indent:0mm; line-height:0mm; margin:0mm; border-width:0mm; border-color:black; border-style:dotted;\">

    <?
  require(\"db_ind.inc\");
  $passquery = mysql_query(\"SELECT password FROM elinux_users WHERE username = \'$coo_username\'\");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
      echo \"Ugyldigt brugernavn!<p>\";
      exit();
    }
  else
    {
      $row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row[\"password\"];
      if($dbpassword == $coo_password)
        {
          $login = (true);
        }
      if ($dbpassword != $coo_password)
        {
          echo \"Forkert brugernavn eller password!!!<br>\";
          echo \"Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\\\"glemtkode.php\\\">her</a>.<br>\";
          exit();
        }
      else
        {
          setcookie(\"coo_username\",\"$coo_username\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_password\",\"$coo_password\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_profilid\",\"$coo_profilid\",time()+3600);
        }
?>
  <?include(\"topmenu.php\");?>

                </p>
<table border=\"1\" bgcolor=\"#EFEFEF\" style=\"border-width:0mm; border-color:black; border-style:dotted;\" cellspacing=\"0\" bordercolordark=\"black\" bordercolorlight=\"black\" width=\"453\">
                        <tr>
                            <td width=\"438\">
                                <table border=\"0\" cellpadding=\"1\" cellspacing=\"1\">
                                    <tr>
                                        <td width=\"437\">
                                            <p align=\"center\"><br><br><font face=\"Tahoma\" size=\"2\"><b>      Ugyldigt
                                            brugernavn eller kodeord</b></font><p>                                        </td>
                                    </tr>
                                </table>
                                <p align=\"center\">&nbsp;</p>
                            </td>
                        </tr>
                    </table>
      <td width=\"146\" bgcolor=\"#067DC7\" valign=\"top\" style=\"padding:0; border-top-width:0; border-right-width:1; border-bottom-width:1; border-left-width:0; border-color:black; border-top-style:none; border-right-style:solid; border-bottom-style:solid; border-left-style:none;\">

                    <p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\"><? include(\"menu2.php\"); ?><br>&nbsp;<br><br>&nbsp;</font>
                    <p align=\"center\">&nbsp;      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"749\" valign=\"top\" ;\" colspan=\"3\">
                    <p align=\"center\"><? include (\"bund.php\") ?></p>
</td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

</html>

Problemet er at det HTML nederste kode ikke kommer med nå han ikke er logget ind
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. maj 2001 - 21:34 #7
<?
  require(\"db_ind.inc\");
  $passquery = mysql_query(\"SELECT password FROM elinux_users WHERE username = \'$coo_username\'\");
  if (!mysql_num_rows($passquery))
    {
      echo \"Ugyldigt brugernavn!<p>\";
include(\"topmenu.php\");
      exit();
    }
  else
    {
      $row = mysql_fetch_array($passquery);
      $dbpassword = $row[\"password\"];
      if($dbpassword == $coo_password)
        {
          $login = (true);
        }
      if ($dbpassword != $coo_password)
        {
          echo \"Forkert brugernavn eller password!!!<br>\";
          echo \"Hvis du ikke kan huske dit password, står det i den mail du fik tilsendt ved oprettelsen. Skulle du også have mistet den mail, så kan du få den tilsendt, ved at trykker <a href=\\\"glemtkode.php\\\">her</a>.<br>\";
include(\"topmenu.php\");
          exit();
        }
      else
        {
          setcookie(\"coo_username\",\"$coo_username\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_password\",\"$coo_password\",time()+3600);
          setcookie(\"coo_profilid\",\"$coo_profilid\",time()+3600);
        }
?>
  <?include(\"topmenu.php\");?>
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:36 #8
Jamen hvad får jeg ud af det *s* ??
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 21:38 #9
hvad med HTML\'en i bunden den bliver da stadig ikke vist
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. maj 2001 - 22:01 #10
<?
include(\"topmenu.php\");

if ($loggedin) {
  include(\"loggedin.php\");
} else {
  include(\"notloggedin.php\");
}

include(\"footer.php\");
?>

Kan dette inspirere dig til en fornuftig løsning? :)
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 22:35 #11
nope
Avatar billede myplacedk Nybegynder
02. maj 2001 - 07:16 #12
*gg*
Hvis du vil have samme top og bund uanset om fyren er logget ind eller ej, så er det altså noget i den stil man gør!
Hvordan du indsætter de fire elementer, og hvordan du finder ud af om der er logget ind må du selv om, men det er sådan man adskiller det!
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
02. maj 2001 - 07:17 #13
Jamen jeg har ikke samme bund *s*
Avatar billede myplacedk Nybegynder
02. maj 2001 - 07:45 #14
Oh... Jamen hvad er problemet så?

Hvis vi tilpasser eksemplet fra før:

<?
include(\"topmenu.php\");

if ($loggedin) {
  include(\"loggedin.php\");
  include(\"bund1.php\");
} else {
  include(\"notloggedin.php\");
  include(\"bund2.php\");
}
?>