Avatar billede hotdp Nybegynder
06. marts 2006 - 10:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sættes en PDA op til at køre et JAVA program.

Hej
Håber virkeligt der er nogle der kan hjælpe mig da vores gruppe er gået lidt istå i et skole projekt.

Vi har fået udleveret en pda (Dell Axim X3) som har windows installeret. Vi har ikke stor erfaring inden for PDAen men jeg har læst mig frem til at den skal have installeret J2ME?

Men mit spørgsmål lyder på HVORDAN for jeg det installeret på den? Jeg har prøvet forskellige ting men uden held.

Og er der evt. andre ting der skal installeres på PDAen?

Har Eclipse ME til computeren så det er kun PDAen der skal sættes op.

Mvh David Petersen
Avatar billede hotdp Nybegynder
08. marts 2006 - 11:02 #1
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
08. marts 2006 - 20:31 #2
Jeg formoder at du har downloaded CrEme. Har du prøvet at køre demo appletten der medfølger ? Der skulle vist også medfølge dokumentation til CrEme. En Installations guide og en programmersguide. Har du læst disse ? Hvis ikke så prøv at se der hvor du har installeret a la \windows\CrEme\ Måske er der et doc direktorat ?

Applikationer der kører på CreEme skal laves som jar filer(jar pakker) og har en tilhørede JAD fil - pakket ind i jar filen. Har du lavet en applikation i Eclipse Me og prøvet at køre den på WTK's emulerings tool ?

Jeg formoder at du har et kabel hvor du kan overføre data fra din PC til din pda. Prøv at overføre din jar til din pda og klik på filen. så skulle du afvikle din applikation
Avatar billede hotdp Nybegynder
08. marts 2006 - 22:03 #3
Jamen det er jo helt perfekt!
Hvis du så også kan fortælle mig hvor jeg kan finde en emulator til EcpliseME som passer til den pocket pc så jeg kan teste det og ved det er den rigtige størrelse mm. har du fortjent alle point :-) For sådan en skal jeg vel bruge at få det til at virke korrekt?
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
09. marts 2006 - 08:52 #4
Elcipse ME bruger emulatoren der er i Wireless toolkit http://java.sun.com/products/sjwtoolkit/
Prøv at downloade WTK og leg lidt med det. Det er nogle forskelllige test appliaktioner.

http://eclipseme.org/docs/index.html kan du under punk 9 se hvordan du tilføjer wireless toolkit.

Hvilke JDK bruger du egentligt til at udvikle i ?
Avatar billede hotdp Nybegynder
09. marts 2006 - 14:11 #5
Vi har installeret toolkittet.. men de emulatotioner som er med er kun mobiltelefoner osv. og vi skulle jo gerne bruge en der passer til vores pocket pc? eller er der noget jeg har misforstået helt? :)
Avatar billede hotdp Nybegynder
19. maj 2006 - 13:25 #6
Grunden til dette spørgsmål blev oprettet bunder i stor uvidenhed. Det endte med at man slet ikke skal bruge toolkit osv. Men bare udvikle programmet i sit normale Java miljø og så installere CrEme på PDAen og så kører det. Man skal dog være opmærksom på hvilken java version CrEme bruger så man ikke bruger nogle metoder som ikke er med i CrEme.