Avatar billede edvardj Novice
05. marts 2006 - 09:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

fejl efter BIOS opdatering eller hvad

Hejsa derude

en lille historie

Jeg købte mig en ny harddisk på 250 GB og satte den i  så kunne jeg kun se noget af den  en af mine venner sagde at jeg skulle opdatere BIOS  og så kunne jeg se den MEN så begyndte jeg att få fejl når min pc var tændt i længere tid (natten over)
Den kommer med den der blå skærm med hvis tekst og den skriver dette

Machine_check_exception
*** STOP 0x0000009c(0x00000004,0x80545ff0,0b20000000,0x00070f0f)

jeg skriver ikke alt det andet den skriver for det kommer den med hver gang når den blå skærm kommer frem.

Jeg er næsten sikker på at det er noget med min opdatering til bios  men hvad gør jeg ????

mit bundkort er et ABIT 3rd eye/AV8

1024 dual ddr ram
32/64 bit processor  AMD
Windows XP pro DK

Har lige formateret igår ( da jeg troede det kunne hjælpe men det gjorde det ikke )

HJÆLP please
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 10:29 #1
Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. marts 2006 - 10:31 #2
Windows XP Pro DK...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 10:31 #3
Umiddelbart tyder det på at være en hardwarefejl, har du prøvet at fjerne den nye harddisk?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 10:31 #4
The computer processor detected a hardware error and reported it to Windows NT using the Machine Check Exception (MCE) feature of Pentium processors or the Machine Check Architecture (MCA) feature of some Pentium Pro processors.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 10:33 #5
If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again. Check the Microsoft Hardware Compatibility List to verify that the hardware and its drivers are compatible
Avatar billede edvardj Novice
05. marts 2006 - 11:38 #6
øhhh hvad skal jeg gøre  ? jeg kan jo ikke tage den nye HDer ud der ligger mit windows på
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 12:01 #7
ok, jeg troede det var en ekstra harddisk. Det er heller ikke sikkert det er harddisken, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere. Jeg lavede en søgning på MS's hjemmeside, og fandt det jeg har givet dig. Håber der kommer en anden forbi som kan hjælpe dig yderligere.
Avatar billede edvardj Novice
05. marts 2006 - 12:03 #8
takker
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 12:07 #9
Prøv en gang at kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/572721

Din pc tæller vel ikke ned som også er beskrevet der?
Så har du som de skriver derinde, sandsynligvis fået sasser ormen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 12:08 #10
Og her kan du se mht. hardwarefejl. Prøv at teste dine ram:
http://www.eksperten.dk/spm/602384
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 12:08 #11
Det kan også være blaster, altså i stedet for sasser, men det står alt sammen i det første link jeg gav
Avatar billede edvardj Novice
05. marts 2006 - 13:13 #12
det var hverken sasser eller blaster  de fandt intet
Avatar billede edvardj Novice
05. marts 2006 - 13:23 #13
jeg læste engang man kunne fjerne batteriet og resette BIOS eller noget i den dur  passer det ????
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. marts 2006 - 17:44 #14
Øh, ja det kan du godt, men hvad formål vil det have?
Avatar billede edvardj Novice
05. marts 2006 - 17:51 #15
jamen hvis nu der ER bios der fucker det op ??  hjælper det så ikke at gøre dette altså resette bios
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. marts 2006 - 09:45 #16
Tror ikke det har noget med bios at gøre, prøv at teste ram.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. marts 2006 - 09:45 #17
Står beskrevet i det første link
Avatar billede edvardj Novice
07. marts 2006 - 19:47 #18
lukket ingen løsning
Avatar billede efr Nybegynder
14. marts 2006 - 20:49 #19
Hej

Hvis det er BIOS kan Nils Emil sikkert hjælpe dig.

http://www.bios-flash.dk/

Ser dog ud som om at han er ved at skrive speciale, men prøv at kontakte ham alligeve.

MVH