Avatar billede cyberboy2001 Nybegynder
01. maj 2001 - 19:25 Der er 43 kommentarer

Pakker bedst

Jeg vil gerne vide hvilket pakke program der pakker bedst ??? (Winace, Winrar, Winzip, ovs)

Avatar billede delphidaner Nybegynder
01. maj 2001 - 19:28 #1
De pakker ca. lige godt (ifølge mine egne, uofficielle tests).
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
01. maj 2001 - 19:33 #2
Pakker lige godt efter mine erfaringer.
Avatar billede ghanic Nybegynder
01. maj 2001 - 19:39 #3
WinRAR og Rar32 er dræbende langsomme, men pakker rimelig godt.

WinAce og Ace32 pakker rimeligt godt. Jeg har ikke nogen fornemmelse af hastighed.

WinZip pakker elendigt og er dræbende langsomt når du har rigtig mange filer. Fint til små arkiver.

Der findes et alternativ, som få kender. Det hedder Jar32 og er lavet af manden bag Arj. Det er hurtigere og pakker bedre end Rar.
http://www.google.com/search?q=jar32

Jeg bruger personligt tar+gzip under un*x.

ARJ, LZH, LHA, ZOO, ARC er alle forældede.

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:39 #4
WinACE pakker BETYDELIGT bedre end WinZIP. WinRAR/WinACE er ca. det samme.

WinACE 2.0 har 4 forskellige komprimerings rutine alt efter hvilken type data der er tale om (exe/dll filer, lydfiler osv.)

Det kommer også an på HVAD du vil pakke og hvor store filerne er.
Tekst filer kan pakkes utroligt meget og der pakker de forskellige programmer nogenlunde ens. Men er det sårn lidt en blandet landhandel (tekst filer, exe filer osv.) så pakker WinACE bedst.

Jeg kører KUN WinACE nu og har gjort i ~1 år.
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 19:41 #5
han har oprettet dette spørgsmål før!
Avatar billede kld Nybegynder
01. maj 2001 - 19:41 #6
Jeg bruger kun winzip og jeg har aldrig haft problemer med det. Og det er også meget nemt at bruge, det er ikke særlig indviklet. Jeg kender også flere der winzip end de andre. De siger også at winzip er bedst.

  M.V.H KLD
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 19:45 #7
WINZIP!!! Det er det mest kendte format..alle filer man downloader er næsten altid pakket med winzip...ved godt a winrar osv. kan pakke winzip filer ud...men winzip...klart
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:46 #8
kld:> WinZIP er MEGET udbredt, men dermed ikke sagt det bedste.
WinZIP er så udbredt fordi det er nemt at bruge men WinACE er faktisk også ligeså nemt at bruge.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
01. maj 2001 - 19:48 #9
Kender nogen nogle objektive tests på Internettet? Svarene her er ret modstridende.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:49 #10
bratkid:> WinZIP er det mest udbredte indenfor (undskyld!!!) udvidende folk. De fleste \"nørder\" jeg kender bruger KUN WinACE eller i hvert fald primært WinACE. Simpelthen fordi den kan udpakke ALT. WinZIP kræver eksterne DOS programmer for at udpakke f.eks. ARJ.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:50 #11
delphianer:> jeg kender ikke til nogle...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:52 #12
delphianer:> men jeg kan da lige lave en ..

Jeg pakker 102.492.056 bytes (97,7 MB) som er både tekst, ZIP/ACE og EXE filer samt 2 PDF\'er
Jeg pakker først i ACE dernæst i ZIP. Begge pakket med WinACE (altså programmet!)
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 19:53 #13
tdaugaard: Sikkert, men pakke procenten er ikke meget størrere fra program til program, så hvorfor ikke vælge det mest bruger venlige
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:55 #14
bratkid:> Jo den er! Jeg har selv brugt ZIP og ACE i lang tid og jeg har fundet frem til at ACE i de fleste (men ikke alle!) tilfælde pakker meget bedre end ZIP.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 19:57 #15
Okay, jeg nøjes med 29.139.603 bytes (27,7 MB) det andet ville tage 10 mins (har en demo af et spil og ligge *g*)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:02 #16
Maximum compression rate brugt på begge. ACE med en dict. size på 4096; Solid archive.

ACE: 27.548.872 bytes (26,2 MB)
ZIP: 27.919.811 bytes (26,6 MB)

og det var lidt af en blandet landhandel ..
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 20:03 #17
det er, da ikke en så stor forskel...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:04 #18
Laver lige en test mere med ASP filer (tekst) en del JPG og et par enkelte ZIP/ACE filer.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:05 #19
bratkid:> nej, men det var også mest allerede pakkede filer (80% pakkede filer, nogle .EXE og et par få tekst filer..)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:14 #20
HER er der stor forskel!

ASP, en hel masse JPG\'ere og en hel del .ZIP/.ACE\'er:

44.058.834 bytes (42,0 MB)

ACE dict. size: 4096 K, solid archive, ACE 2.0 compression, maximum compression.
ZIP using maximum compression.

ACE: 21.139.385 bytes (20,1 MB)
ZIP: 26.613.084 bytes (25,3 MB)

Det er altså en diff. på 5,2 MB!
Avatar billede bratkid Nybegynder
01. maj 2001 - 20:14 #21
okay...den var slem:=)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:15 #22
Det var 1.994 filer der blev pakket.
Avatar billede oskar Nybegynder
01. maj 2001 - 20:17 #23
Hvorfor er der så mange der skriver om hvad der er mest udbredt når nu spørgsmålet handler om kvalitet. Iøvrigt helt enig med tdaugaard.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:20 #24
oskar:> Det er nemlig lige det jeg også godt kunne tænke mig at vide. Hvorfor folk stadig gider beskæftige sig med hvad der er udbredt istedet for hvad der faktisk ER bedst og ikke kun \"siges\" at være bedst.
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 21:30 #25
Ingen tvivl om at WinACE styrer.

Adobe60 pakket. 100 MB i 1948 filer.
WinACE 41.6MB - WinZIP 54.3MB begge med max. settings.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 22:42 #26
Så vi kan hermed konkludere at ACE faktisk pakker en hel del bedre end ZIP.
Og faktisk vil jeg sige at WinACE er nemmere at bruge end WinZIP, men det er jo en smagssag.
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. maj 2001 - 23:06 #27
Jeg foretrækker winrar, det pakker godt, og er meget stabilt, jeg har aldrig oplevet en defekt rar-fil jeg har lavet, derimod stoler jeg ikke på zip filer, da jeg flere gange har oplevet at de er defekte.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. maj 2001 - 23:08 #28
WinAce slår dem allesammen...
1gb bliver til 440mb med WinAce
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 23:11 #29
cyber_freak:> Det kommer igen an på hvad du pakker. Som du kan se på min første test er forskellen kun et par hundrede KB, men min anden test med MEST tekst (ASP) var der hele 5,2 MB diff.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. maj 2001 - 23:15 #30
jeg har prøvet at pakke 1gb blandet filer med både Winzip og WinAce
WinZip: 500mb
WinAce: 440mb
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. maj 2001 - 23:18 #31
YIKES!
cyber_freak:> det var godtnok en stor diff... men som sagt, ACE _ER_ bedst.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. maj 2001 - 07:23 #32
Jeg vil også varmt anbefale winrar  ( www.rarsoft.com )
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. maj 2001 - 13:56 #33
WinRAR er langt fra ligeså brugervenlig som WinACE og har ikke nær så mange muligheder når det gælder komprimering.
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
08. maj 2001 - 09:37 #34
Der er ingen forskel på hvor godt de pakker!
Forskellen ligger i brugervenligheden og overskueligheden! Det er meget forskelligt hvad folk fortrækker.... men prøv dig frem og find ud af hvad DU synes bedst om!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 10:35 #35
einstein_jr.:> det var da den værste gang lort at lukke ud! Lige ud sagt! Jeg har BEVIST at WinACE pakker bedre end WinZIP .. vil du selv komme ned og se efter at jeg ikke snyder med byte størrelserne angivet her !? cyber_freak har lavet en test og der var sku da en diff. på 60 MB!
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
08. maj 2001 - 11:36 #36
jeg har aldrig oplevet nogen betydelig forskel, ved brug af de nævnte programmer, og jeg kender heller ingen andre der har. Hvad jeres test viser kan jeg ikke bruge til noget, men må selvfølgelig ta\' hatten af hvis i mener at i har et sikkert bevis........
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. maj 2001 - 11:40 #37
einstein_jr.:> hvorfor kan du ikke bruge vores tests til noget ? Prøv dog selv så .. tag lidt blandede filer og pak lortet med hhv. WinACE 2.0, Maximum compression, ACE 2.0 algorithms og 4096K dictionary size og WinZIP, maximum compression.
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
08. maj 2001 - 12:11 #38
delphidaner og bjarke-b har samme erfaring som jeg.... det er da tankevækkende.... men nu vil jeg sætte mig og lave de tests og så skal jeg vende tilbage

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
08. maj 2001 - 12:17 #39
einstein -> Jeg har ikke samme resultater som dig, jeg har aldrig prøvet og se hvad der har pakket mest så prøv da lige og hold kæft!
Avatar billede oskar Nybegynder
08. maj 2001 - 20:55 #40
Cyberboy2001 :> Måske skulle du give tdaugaard de velfortjente point så vi kan få lukket spørgsmålet. Der kan jo efterhånden ikke herske nogen tvivl om hvilket program der pakker bedst.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. august 2001 - 20:54 #41
7-zip er gratis og pakker bedre end Winzip osv.
http://www.nonags.com
Prøv det :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. august 2001 - 07:06 #42
*LOL* skovenborg, ZIP er og bliver ZIP .. ligemeget hvilket program du bruger til at pakke i ZIP med vil størrelsen altid være den samme.

WinACE pakker STADIG bedst
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. marts 2002 - 18:56 #43
Jeg har rent faktisk testet de forskellige programmer, og 7-zip kan rent faktisk pakke bedre en Winzip, selvom forskellen i nogle tilfælde ikke er så stor.