Avatar billede zebtor Nybegynder
04. marts 2006 - 17:48 Der er 2 kommentarer

Qtek smartphone

Hej. Jeg har netop købt en Qtek 8020, men jeg kan desværre ikke få lov til at slette f.eks. standard ringetone og ligge nye ind. Har prøvet via Active Sync og gennem dens filstyring system. Endvidere er det ikke mulighed og ligge nye ringetone mv. ind

Hvad skal jeg gøre??

På forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2006 - 15:04 #1
Se efter gode tips her: http://www.microsoft.com/windowsmobile/help/smartphone/default.mspx

Jeg har selv Orange SPV c500, der, så vidt jeg husker, er identisk med QTek 8020´eren.

Jeg mener jeg selv forsøgte på et tidspunkt, og fandt ud af at det kun er Midifiler i et helt bestemt format, der kan bruges til ringetoner.

Jeg skal prøve at se, om jeg kan finde det igen...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2006 - 11:11 #2
Beklager det tog noget tid, men det var kun i papirmanualen jeg kunne finde en lille smule om det...

Sådan oprettes egne lyde:

1. Skift til det sted, hvor lydfilen er gemt på PC´en og kopier filen. Filformatet skal være enten .wav eller .mid. Visse .wav-formater (f.eks. 4kbit) understøttes imidlertid ikke.

2. Klik på Stifinder i ActiveSync på PC´en, dobbeltklik på Opbevaring. Indsæt filen i den relevante mappe. Hvis du ikke har en Lyde-mappe i mappen Opbevaring, kan det være godt at oprette en sådan til opbevaring af lydfiler.

3. Tryk på Startskærmen på telefonen, på Start, vælg Indstillinger, vælg Lyde og tryk på Joysticket.

4. Vælg det emne der skal tilpasses, og vælg den ønskede lyd, ved at rulle til venstre eller højre. Tryk på udført.

BEMÆRK: Sørg for, at telefonen ikke er tilsluttet til PC´en via USB inden du åbner ActiveSync for at overføre lydfilen. Hvis lydfilen ikke er i .wav eller .mid format, kan du muligvis konvertere filen til det korrekte format vha. WindowsMedia Encoder, der findes på www.microsoft.com/windowsmedia på din PC.

->Citat slut.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe noget - men er nok det bedste jeg kan finde...