Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 14:43 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problemer

Hejsa, jeg har en harddisk der ikke ville boote med win 98 se på. Jeg har nu diske tilsluttet via usb og kan se alt hvad er ligger på.
Men når jeg vil have noget fra disken kan jeg ikke få det ud.
Den siger når jeg prøver at kopier noget:
Det er ikke muligt at kopiere "filen": Kildefilen eller -disken kan ikke læses.
Kan jeg ikke rede dataen? Jeg kan se alle filerne samt størelsen.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede nva Praktikant
04. marts 2006 - 17:03 #1
Kan du højreklikke og åbne egenskaber på en mappe? Hvis du kan skal du måske overtage ejerskabet af mappen først. Det gøres under sikkerhed - avanceret - hvis du kører XP.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 17:05 #2
Prøv at højreklikke -> egenskaber, hvad siger filsystemet FAT32 /RAW ?? har dine filer noget indhold altså fylder de noget ??
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 18:37 #3
Det er fat 32 filsystem, men lige i øjeblikket virker det ikke lige. Nu kan jeg slet ikke se disken. Men det vigiste jeg prøver at rede er et moms regnskab, og der står det fylder 74 kb, så det skulle være der....
Avatar billede nva Praktikant
04. marts 2006 - 19:03 #4
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 19:10 #5
Jeg kan se at alt i mappen windows er tom og alt i mappen win98 er tom.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 19:10 #6
Hvis din partitionstabel er intakt og det må den jo være hvis du kan se at det er FAT og du ikke kan gendanne med TESTDISK (forrige tråd) så kan jeg kun komme i tanker om DAPPIX http://www.helgec.dk/dappix.html men det kræver jo noget download så det er vel sidste chance hvis alt andet glipper
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 19:13 #7
pcinspector kan ikke finde mit drev. Det er som om har disken ikke hved hvor filen ligger, den viser at den er der men kan ikke finde den :(
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 19:16 #8
Er det en boot-bar cd?
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 19:30 #9
helgec, skal jeg bruge 2 harddiske for at kunne får dette til at virke?
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 19:31 #10
Jeg har win 98SE installeret på den disk jeg sidder med....
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 19:34 #11
"Er det en boot-bar cd?" >> Ja det er en Linux cd der kører fra cd-drev, dit nuværende styresystem er helt underordnet
"skal jeg bruge 2 harddiske for at kunne får dette til at virke?" Ikke nødvendigvis du kan med musen simpelthen trække og slippe efter behag, men det kræver jo at dine data ikke er corrupte
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 19:41 #12
Hvis du begynder med DAPPIX skal du være opmærksom på at den skal brændes som et boot-image
Avatar billede langsom Nybegynder
04. marts 2006 - 19:45 #13
Ok. Super :) Jeg sætter mig og kigger lidt på dappix :)
Avatar billede langsom Nybegynder
19. marts 2006 - 18:33 #14
dappix, har ikke rigtig haft tid til at kigge på det. Men landet ligger sådan nu.
Når jeg sætter disken i og prøver at boote fra den, når den til win98 bootscreen og der forbliver den.
Er der ingen anden udvej end dappix?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2006 - 19:01 #15
Så bruger vi en anden metode (At kigge på DAPPIX er nu ellers hurtigt gjort) du skriver du har disken tilsluttet via USB, hvad er styresystemet på PC-en med USB??
Avatar billede langsom Nybegynder
19. marts 2006 - 19:22 #16
Xp pro
Avatar billede langsom Nybegynder
19. marts 2006 - 19:26 #17
Lige 1 ting, når jeg kigger mapperne i gemmen på harddisken er windows mappen tom og win 98 mappen indeholder næsten kun rar filer/zip. Hvis det skulle kunne hjælpe noget ??
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2006 - 19:29 #18
OK, jeg tror du har mistet din partitionstabel, den kan muligvis gendannes med TESTDISK, du skal læse guiden først. Samme disk kan gendanne alle de filer du har liggende på dine diske, men igen læs guiden http://www.helgec.dk/lost_partition.html  -  http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede langsom Nybegynder
19. marts 2006 - 20:27 #19
Ok, jeg prøver når disken gider igen. Den gider ikke lige nu? Den fortæller ikke at der bliver sluttet noget i usb, altså plug and play virker ikke lige nu, da disken streker når den har kørt ½ time.
Avatar billede langsom Nybegynder
19. marts 2006 - 22:55 #20
Jeg kan selt ikke se partisionen inde i test-disk. Men jeg kan godt browse i den gemmen "denne computer". Kan godt se disken i testdisk men ikke partisionen.
Avatar billede langsom Nybegynder
01. maj 2006 - 16:34 #21
'''ok lukker og smider disken ud :) Tak for hjælpen Helgec, smid et svar...
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 16:51 #22
:o)
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 19:26 #23
Glemte du svar? :)