Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 15:36 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Skrabet men pålideligt webhotel søges

Hej,

Jeg søger et billigt webhotel til at uploade mit CV.
Det vil sige, der skal være plads til en side med tekst, et lille billede i hjørnet, og måske et par sub-sider med detaljer.

Hvor meget plad kan det være, 25 MB?

Der er ikke behov for email adesser, statistikker eller en masse fancy ting.
Men det skal være driftsikkert!!!

Udfra de andre spørgsmål & svar, overvejer jeg følgende webhoteller:
www.surftown.dk, www.unoeuro.dk, www.web2you.dk, www.starthotel.dk, www.web10.dk, og nogle gratis: www.frac.dk, www.frip.dk, www.hotserv.dk

Det må godt være op til 20-40 kr pr. måned, men jeg ser på den anden side intet formål med at betale for noget jeg ikke skal bruge (ved f.eks ikke engang hvad ASP.NET er). Men det skal først og fremmest være brugervenligt og intuitivt at gå til! og pålideligt.

Jeg sætter pris på et hurtigt svar, og sætter derfor 100 points på spørgsmålet.

Spørgsmålet er, hvilket webhotel der vil egne sig bedst til mit behov.

Anne
Avatar billede ate Nybegynder
03. marts 2006 - 15:45 #1
www.b-one.net - Der er god plads, og stabile servere til 9,- om måneden :)
Avatar billede leif Seniormester
03. marts 2006 - 15:47 #2
Hvad med www.web2u.dk ?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2006 - 16:17 #3
kan anbefale web10 hvor jeg selv har min side - du må endelig ikke vælge frac , noget af det mest ustabile jeg har prøvet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2006 - 17:37 #4
Køb domænet hos gratisdns.dk og brug deres gratis hosting - det skulle være alt rigeligt til dit brug. Og skal du en dag bruge mere, har du i det mindste ikke spildt nogen penge på det.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2006 - 17:52 #5
->erikjacobsen - er det ikke kun domænenavn/dns du køber ved gratisdns - hvad med serverplads?
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 18:02 #6
Tak for rådene. I må gerne skrive hvorfor de er gode...

b-one har jeg både her på ekperten og andre steder hørt dårligt om, så den er ikke under overvejelse.

Tak for rådet om frac.
Lyder interessant med gratisdns.dk. Men er det driftsikkert?
Når jeg indsætter URL' en på fx. Jobindex SKAL CV' et være der, når en kommende arbejdsgiver vil se det! Hver gang!

Jeg prøver lige at se lidt mere på dem I anbefaler, og vender tilbage.

PS.
Ehm Leif, jeg kan huske fra et af de andre spørgsmål at du er medejer af web2u, så jeg betragter det som "sælgers anbefaling". Så du må gerne forklare, hvorfor den er bedre end de andre i mit tilfælde...

Venlig hilsen Anne
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 18:10 #7
og hvor meget plads vil være nok cirka? 25 MB? eller mere/mindre?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2006 - 18:14 #8
http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=63  gratis webhotel. Fornuftig drift og oppetid, næppe 100%, men godt startpunkt. Man kan jo altid skifte til et "rigtigt" senere.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2006 - 18:15 #9
Du skal sikkert bruge under 1 MB til et par sider med et par billeder.
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 18:27 #10
Det SKAL være 100 % driftsikkert!...
Som sagt, kunne jeg miste en jobchance pga. tekniske problemer. Det giver også et dårligt indtryk hvis man henviser til noget der ikke fungerer.

Kender I de andre på min liste? de blev alle anbefalet i andre spørgsmål, men det svære er at vide hvad der i dette tilfælde er bedst. Når det er så lidt jeg skal bruge, vil jeg gerne have noget som kun har ganske få features og kun lidt plads, men som til gengæld altid funker....
Det behøver ikke koste 10 kr om måneden, det må også koste 40. Men da mine krav er så små tænkte jeg at det kan da ikke være så dyrt.
Det afgørende er at det er nemt og driftsikkert.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. marts 2006 - 18:28 #11
Du skal bestemt heller ikke tage frip!

Jeg har tilgengæld rigtig gode erfaringer med www.unoeuro.com, stabilt.
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 18:39 #12
Det ser godt ud... og gratis domæne
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. marts 2006 - 18:50 #13
Nej, ikke gratis domæne, domænet er dog indregnet i prisen, hvis du bruger prisudregneren...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. marts 2006 - 18:50 #14
Det er gratis at få registreret/flyttet domæne, men der er årsafgift på
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 18:59 #15
Ja det kan jeg godt se nu... og priserne er også ekskl. moms, så det bliver 316,- ved oprettelsen, det er jo en slags penge. og eft. år hm, 205 pr. år... Hm, er det dyrt eller billigt?
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 19:00 #16
Det er vist ok... Hvis der ikke er nogen "bad stories", så tror jeg det bliver det... Jeg kan godt lide at det er enkelt og domæne og hotelplads oprettes i ét hug...
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 19:19 #17
På den anden side er web2u halvt så dyre og har iøvrigt over dobbelt så meget plads...
Leif, - Er web2you "100 % driftsikker"?
Nu skal jeg nok snart blive færdig den her beslutning...
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 19:22 #18
Hvorfor kan web10 anbefales?
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 19:25 #19
Starthotel og web10 ligner til forveksling hinanden... Er der nogle som har erfaring/har hørt om disse? Hvad med surftown?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2006 - 19:44 #20
web10 er driftsikkert - supporten er rimelig god. kender ikke de andre (bortset fra frac som er noget l...)
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 19:57 #21
ok, det har jeg hørt fra flere sider nu...
Avatar billede killermaster Nybegynder
03. marts 2006 - 21:12 #22
Hej Oda

Der findes mange webhoteller derude.
Så er det jeg vil spørge dig, om du synes det er rimeligt at betale 100 kroner eller mere i oprettelse når andre gør det gratis ?
Og Oda... lidt fra web10's trafikparagraffer :

"....lagring af større filer til download, streaming media eller opmagasinering af materiale, der ikke er tiltænkt brug i forbindelse med websider, e-mail eller database. Web10 tilbyder fri trafik på abonnementet, såfremt indholdet stemmer overens med ovenstående, og såfremt trafikken ikke belaster maskiner og netværk i urimelig grad...."

Læg mærke til formuleringen og alle begrænsningerne.. Synes du disse er rimelige ?

Lad mig anbefale :

www.easywebhost.org

der slipper du for oprettelsesgebyret og mærkelige trafikregler

Killermaster
Avatar billede odajensen Nybegynder
03. marts 2006 - 22:04 #23
Men jeg har valgt unoeuro.dk. Jeg googlede både den og web10 og fandt at der stort set ikke var nogen meldinger om problemer med unoeuro, og det er jo det som er vigtigt for mig (100 % driftsikkerhed), vigtigere end hvor meget plads osv...

Web10 var lidt blandet - en melding som "desuden er den ofte nede flere minutter ad gangen, hvilket jo kan få folk der besøger ens side til at tro siden er lukket, og opgive"... Det er jo sådan noget der ikke må ske...

Unoeuro (og wannafind) fik derimod ros fra stort set alle sider. Og de 125 MB er rigeligt.
Trafikreglerne er heller ikke så aktuelle for mig pt, det er jo mit CV der skal op, og så interessant er jeg heller ikke:-)

Så, valget er truffet. Men tak for din kommentar.

Iøvrigt hedder jeg Anne.

Venlig hilsen Anne
Avatar billede daxiez Nybegynder
08. marts 2006 - 02:13 #24
WEb10 er det værste lort der har været på nettet!! der er fejl hver uge som tager lang tid at fixe. kan bestemt ikke anbefales...
Avatar billede odajensen Nybegynder
08. marts 2006 - 10:37 #25
Ok. Det  var også mit indtryk, at mens der er nogle der er glade for det, er der andre der klager over fejl.

Så det er blevet unoeuro, men siden er ikke færdig endnu.
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
09. marts 2006 - 09:16 #26
Jeg anbefaler www.web2you.dk - altså uden u, men med you til sidst :P
Så får du en pålidelig og driftsikker webhost.

Unoeuro er også et godt valg og ellers b-one.dk (som jeg aldrig har haft problemer med)

// Moelleren
Avatar billede odajensen Nybegynder
09. marts 2006 - 12:22 #27
b-one kritiseres fra mange sider , så den har jeg ikke haft under overvejelse
Avatar billede serverservice Praktikant
09. marts 2006 - 15:07 #28
Nogen der ved hvor meget serverplads man får på gratisdns.dk. Har kigget under gratis webhotel men kan ikke se noget info?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. marts 2006 - 15:50 #29
kig på signup.netplads.dk - du får 40 MB
Avatar billede serverservice Praktikant
09. marts 2006 - 16:21 #30
40 mb ...takker - håber at andre også kan bruge informationen
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. marts 2006 - 17:26 #31
Jeg bruger selv www.intergate.dk til nogle af mine domæner og dem er jeg godt tilfreds med og så har de en god pris.