Avatar billede henriksimonsen Nybegynder
03. marts 2006 - 14:43 Der er 5 kommentarer

CHECKDB found 0 allocation errors and 3 consistency errors

There are 0 rows in 0 pages for object 'xReplikator9$Post Girot Production No'.
Server: Msg 8928, Level 16, State 1, Line 1
Object ID 401488559, index ID 0: Page (1:1991139) could not be processed. See other errors for details.
Server: Msg 8941, Level 16, State 1, Line 1
Table error: Object ID 401488559, index ID 0, page (1:1991139). Test (sorted [i].offset >= PAGEHEADSIZE) failed. Slot 13, offset 0x1 is invalid.
Server: Msg 8942, Level 16, State 1, Line 1
Table error: Object ID 401488559, index ID 0, page (1:1991139). Test (sorted[i].offset >= max) failed. Slot 0, offset 0xd overlaps with the prior row.
DBCC results for 'xReplikator12$No_ Series Relationship'.

DBCC results for 'TDC Butik$6024995$0'.
There are 1498349 rows in 35830 pages for object 'TDC Butik$6024995$0'.
CHECKDB found 0 allocation errors and 3 consistency errors in table 'TDC Butik$6024995$0' (object ID 401488559).

CHECKDB found 0 allocation errors and 3 consistency errors in database 'BUTLER'.
repair_allow_data_loss is the minimum repair level for the errors found by DBCC CHECKDB (BUTLER ).
DBCC execution completed. If DBCC printed error messages, contact your system administrator.
Avatar billede henriksimonsen Nybegynder
03. marts 2006 - 14:45 #1
Ønsker hjælp til CHECKDB found 0 allocation errors and 3 consistency errors
Avatar billede trer Nybegynder
04. marts 2006 - 00:21 #2
Hej Henrik

Meget kort - du har et problem!

* * * START MED AT TAGE EN LOG BACKUP OG DEREFTER EN FULD BACKUP * * *

Det kan simpelthen ikke råbes højt nok!

Hvis du har databasen stående i FULL RECOVERY og har de fornødne log backups, så har du måske en chance, men ellers skal du regne med at miste data!

Det giver følgende senarie:

Lav en *NY* database ud fra en gammel backup af BUTLER databasen som ikke er fejlbehæftet. Restore derefter alle dine log backups indtil databasen er fremme ved aktuelt tidspunkt.

Hvis du ikke har samtlige log backups - eller bruger SIMPLE RECOVERY, så kan du enten gå tilbage til en backup hvor fejlen ikke findes, eller du kan forsøge at reparare databasen.  I begge tilfælde vil du nok miste nogle data, men reparationen vil nok miste færrest rækker - til gengæld kan din database være inkonsistent.

Restore den ovenfor tagne fulde backup til en *NY* database. Her prøver du manuelt at redde data ud og/eller køre DBCC CHECKDB med option repair_allow_data_loss.

Når du har fixet databasen DTS'er du alle data over i en ny frisk database.  aldrig køre videre på en skadesramt database.

Check i øvrigt din disk og din ram - typisk er det fejl der der giver fejl i database strukturen...
Avatar billede henriksimonsen Nybegynder
10. marts 2006 - 11:54 #3
Mange tak, ønsker svaret.
Avatar billede henriksimonsen Nybegynder
10. marts 2006 - 14:09 #4
Mange tak, send et svar
Avatar billede trer Nybegynder
10. marts 2006 - 18:10 #5
Ok, håber at du får reddet dine data.