Avatar billede ham38 Nybegynder
03. marts 2006 - 14:37 Der er 6 kommentarer

Ny instyallation af SBS 2003 - import af brugere mm

Efter at have lavet en ny installation -på en ny harddisk- af SBS2003 er der
et spørgsmål.

Hvordan får man "kopieret" brugerne fra den gamle installation over på den nye installation.

Hvor ligger kalender filerne ( exchange ) og kan disse også bare "kopieres ?

Carsten
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. marts 2006 - 15:01 #1
Her er doc til steppet fra SBS 2000 -> SBS 2003, det er stort set det samme du skal igennem.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=fa187d1e-8218-4501-9729-222bd8ebb64c&DisplayLang=en

Det er ikke nogen nem og hurtig process. Så held og lykke med det :)

Det nemmeste vil nok være at lave en disaster recovery restore.. http://www.microsoft.com/smallbusiness/support/articles/backup_restore_sbs2003.mspx#EFAA
Avatar billede serverservice Praktikant
03. marts 2006 - 15:58 #2
En af klassikerne fra eksperten har vi anbefalet at:
1. tilføje din nye server til domænet med dcpromo og lad AD blive replikeret over.
2. overføre master rollerne fra den gamle server.
3. Overføre anden konfiruration - dns, dhcp , routing & remote access.
4. I exchange , udføre en move mailbox upgrade.
Har før været udført med success , men op til dig hvad du vælger.
Avatar billede ham38 Nybegynder
05. marts 2006 - 13:15 #3
Jeg må nok hellere omformulerer spørgsmålet.

Der er KUN en PC (server ) jeg har på en HELT NY harddisk installeret en NY SBS 2003.
Der spørgsmålet så i alt sin enkelthed går ud på ...
Kan man kopierer bruger og exchange kalenderfiler fra den gamle harddisk over til den nye.
Ny vil i sikkrt vide hvor jeg har gjort som ovenstående: Vores server gik ned ! ! Fejl. The file NTOSKRNL.EXE is corrupted. . .Samt at jeg kan kopierer en ny fil ind ...
MEN dette virker ikke. derfor den nye installation og mit spørgsmål.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2006 - 14:47 #4
Så vil jeg da håbe du har noget backup incl system state ellers kan jeg ikke se at det er muligt hvad angår AD og brugere - du er desværre i en uheldig situation , men du har vel noget backup?
Ellers kan du da forsøge at repaire din gamle disk med en windows repair - det plejer at løse fejl med ntoskrnl
Avatar billede ham38 Nybegynder
05. marts 2006 - 15:01 #5
Problemet er at vores Dell server er leveret med OEM software og når jeg prøver at installerer windows 2003 SBS så installerer den sig i en nymappe ( windows.oo0 - 001 osv ) man får ikke mulighed for repair under opstarten ? ?
Jo - har da backup af data men ikke mailbokses - jeg aner virkelig ikke hvor filerne de ligger ?
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. marts 2006 - 10:16 #6
Bid i det sure æble og ring til en konsulent.

Men hvis du gerne selv vil så ligger exchange filerne her:

C:\Program Files\Exchsrvr\MDBDATA

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/exchange/guides/DROpsGuide/3df9b6b9-3f34-4e8f-af99-eebe29df1670.mspx

Men igen - det giver dig kun postkasserne. Du får ikke alle dine AD ting med og alle maskiner der er tilmeldt domainet skal endnu engang tilmeldes osv osv..