Avatar billede mothwe Nybegynder
01. maj 2001 - 16:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Layer over frame

Hvordan får jeg et layer til at lægge ovenpå en anden frame ???
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 16:12 #1
Jeg forstår ikke dit spm kan du ikke uddybbe det.
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
01. maj 2001 - 16:13 #2
*lytter med*
Avatar billede mothwe Nybegynder
01. maj 2001 - 16:23 #3
Jeg har en side der bl.a. indeholder en IFRAME - Øverst på siden er der nogle drop-down menuer der går ned over IFRAMEN - og det virker fint i Explorer 5.5 - men i Explorer 5.0 ligger IFRAMEN OVENPÅ menuerne (menuerne forsvinder bag IFRAMEN når de \"dropper-down\") !!!
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 16:31 #4
Må jeg få sidens adresse???
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. maj 2001 - 17:02 #5
et layer lavet i een ramme kan ikke \"rage indover\" en anden ramme.

Man holder øje med sit layer og når noget af det \"falder udover kanten\" laver man et layer i den anden ramme med det på der er faldet udover.

mvh JakobA
Avatar billede mothwe Nybegynder
01. maj 2001 - 17:08 #6
jakoba> Ja, men et layer lavet i \"top\" dokumentet kan vel godt \"rage indover\" en IFRAME (det gør det ihvertfald i IE 5.5)

Sidens adresse er mtweb.dk/miljoe
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 17:14 #7
Jeg bruger IE 5.5 og der virker det jo fint nok så jeg kan ikke hjælpe dig.

Pæn side
Avatar billede mothwe Nybegynder
01. maj 2001 - 17:25 #8
Hmmm... er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe ???
Avatar billede gryn Nybegynder
01. maj 2001 - 19:32 #9
Du kan ikke lave det, så det virker i tidligere browsere end ie 5.5
Jeg har selv prøvet.

Gryn
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 20:53 #10
Ja Gryn har ret
Avatar billede warpgiga Nybegynder
03. maj 2001 - 16:21 #11
Det er da også noget underligt noget at ville ;o)

Desværre/heldigvis kan det ikke lade sig gøre på en pæn måde..
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. maj 2001 - 16:50 #12
Kan du ikke bare bruge alm. frames
Avatar billede mothwe Nybegynder
05. maj 2001 - 14:54 #13
Da jeg ikke har fået nogle svar jeg kunne bruge til noget vælger jeg at lukke spørgsmålet !!!

Æv æv æv !!!
Avatar billede mothwe Nybegynder
05. maj 2001 - 14:55 #14
Slut
Avatar billede warpgiga Nybegynder
05. maj 2001 - 15:20 #15
ok, undskyld man ikke kunne lægge et layer over  iframes, vi skal forsøge at implementere det i alle verdens browsere snarest... ;)
Avatar billede mothwe Nybegynder
05. maj 2001 - 15:27 #16
warpgiga: Nu ikke spydig :) Man har da åbenbart fundet ud af at det er en ganske god ide siden man har implementeret det i IE 5.5 - så helt dumt er det måske ikke !!!
Avatar billede warpgiga Nybegynder
05. maj 2001 - 15:32 #17
ja ja, men det var den kommentar du kom med:

Da jeg ikke har fået nogle svar jeg kunne bruge til noget ...

- Dertil vil jeg bare sige undskyld, men det er jo ikke vores fejl, og du har da fået de eneste rigtige svar på spørgsmålet ;-)

Desuden implementerer M$ alt hvad der overhovedet kunne tænkes at blive brugt i en browser...IMHO

Have a nice weekend...
Avatar billede mothwe Nybegynder
05. maj 2001 - 15:37 #18
Ok - det var ikke for at lyde hånlig!!! Det forklarer bare hvorfor jeg ikke gav pointene til nogen - for jeg ved ikke hvem jeg skulle give dem til ???
Avatar billede warpgiga Nybegynder
05. maj 2001 - 15:41 #19
ah ok ;) hehe..