Avatar billede zib Nybegynder
02. marts 2006 - 19:38 Der er 63 kommentarer og
3 løsninger

Backup af dvd - virker ikke

jeg har lige købt mig en ny sony brænder og har taget backup af  et par af film på den et par gange.
nu prøver jeg så med den her film og den kommer ikke med nogen fejl meldinger,
men når jeg sætter dvd i afspilleren vil den kommer den kun lige den første menu hvor man vælger land og så går den i stå!
har så prøvet at sætte dvd i copmuteren men den kan slet ikke finde den.
har så prøvet at brænde den uden menuerne og nu virker den det meste af filmen men i slutningn af filmen går den også i stå!

jeg har prøvet at brænde med clonedvd og nero
ingen af dem siger fejl men har samme problemer!

jeg bruger disse skiver Mitsubishi Full-face printable 8x DVD-R

jeg har også prøvet at brænde med forskellig hastigheder

jeg har også prøvet at opdater min fimeware

hvad kan være gjaldt?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 19:41 #1
Prøv at kopiere den ind på harddisken og lav så backuppen derfra.

Jeg har selv succes med DVDCloner:
http://www.dvd-cloner.com/

anmeldelse:
http://dvd-copy-software-review.toptenreviews.com/?ttreng=1&ttrkey=dvd+cloner
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 19:42 #2
Prøv også lige på en anden DVD-afspiller.
Avatar billede coversdk Nybegynder
02. marts 2006 - 19:42 #3
Hva bruger du til at tage backup med ?
Avatar billede zib Nybegynder
02. marts 2006 - 19:45 #4
som jeg skriver har jeg prøvet med clonedvd og nero

og det skal lige siges det ikke er dvd jeg tager backup af den er gjald med da den virker fint
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 19:48 #5
Start med dette:
"Prøv at kopiere den ind på harddisken og lav så backuppen derfra."
Avatar billede zib Nybegynder
02. marts 2006 - 19:51 #6
prøver om lidt
Avatar billede zib Nybegynder
02. marts 2006 - 20:19 #7
er færdig om 20 min så kommer jeg med resultatet
Avatar billede zib Nybegynder
02. marts 2006 - 20:33 #8
har stadig samme problem
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 20:41 #9
Så må næste trin være at prøve en anden dvd-afspiller. Dernæst nogle andre medier som f.eks Verbatim.
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 12:23 #10
der er heller ikke noget af det
der virker
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 13:04 #11
Så er jeg desværre løbet tør for forslag :o/
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 13:07 #12
Er det kun denne ene film, du har problemer med, eller er det alle film generelt?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:26 #13
har også lige prøvet med et par andre film og de kan kan ikke i slutningen
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:27 #14
det kan ikke være en slags virus eller noget vel?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 13:30 #15
Når du har lagt filmen over på harddisken, kan de afspilles derfra? Altså helt igennem uden fejl i slutningen?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:36 #16
jeg kørte nero info tool og kigger på ASPI og der er en scroll menu der står på

SYSTEM ASPI

nedeuner står der

file        version                    lenght      date
WNASPI32.dll 4.71(0002)                45056 bytes januar 22, 2006

ASPI32.sys  4.71(0002)built by winddk  16512 bytes januar 22, 2006

og til sidst i bunden står der

ASPI installtion is corrupted

hvis den anden i scroll menu er

Nero ASPI

og der kommer det her

file        version                    lenght      date
WNASPI32.dll 2.0.1.74                  164112      october 26, 2004

ASPI installed and working properly

ved ikke om det har nogen betydning?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:43 #17
min brænder er en Sony DW-Q28A
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:43 #18
sony dvd rw Sony DW-Q28A
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 13:43 #19
Hvor mange brænderprogrammer har du installeret? Jeg ved ikke om det kan være det, men synes jeg kan huske noget om, at Nero ikke bryder sig om, hvis der er flere brænderprogrammer installeret.
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:47 #20
jeg har clone dvd og nero

jeg har før brændt uden problemer med begge installert
men det var før jeg fik reinstalleret windows og før jeg fik ny brænder
men det er begge programmer der fejler
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:47 #21
vil du se nero info tool.txt?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 13:51 #22
Det vil ikke hjælpe mig. Jeg har ikke en dyt forstand på netop lige det. Men du kan jo prøve at lave en ny-installering af Nero. Om der må være to aspi-drivere ved jeg faktisk heller ikke. Måske ved boxer det?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 13:52 #23
prøver lige at re-installere
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 13:57 #24
Har du valgt den rigtige region under drevets egenskaber?
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 14:00 #25
Vedr regionskoder:
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1944

Du skriver at du har opdateret din firmware. Hvor har du fundet opdateringen og hvad hedder den?

Har du installeret chipsetdriver efter du geninstallerede windows?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 14:04 #26
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 14:05 #27
men kan se jeg ikke har den helt nyeste kun
har installeret KYS3
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 14:09 #28
det link du kom med boxer hvad er det er det noget jeg skal installere?
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 14:19 #29
Det er ikke noget du behøver at installere, men det er noget software der gør dit drev regionskodefri.
Du kan nøjes med at tjekke regionskoden under drevets egenskaber.

Grunden til jeg spørger efter chipsetdriver er, at du skriver at du har geninstalleret windows. Hvis du i firbindelse med geninstallation har formateret din HD, skal man i de fleste tilfælde bruge en chipset driver (til motherboardet).

Den findes sandsynligvis på PC producentens hjemmeside. Hvis vi skal hjælpe med at finde den, skal vi vide hvilket mærke og model din PC er.

Hjalp det at geninstallere Nero?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 14:22 #30
ved det ikke jeg kan ikke selv finde ud af sådan noget så en af min fars kammerater der er "pc-mand" gjorde det!

jeg har jo taget backup af andre film som har virket efter jeg har geninstalleret windows

har ikke lige prøvet nero endnu men gør det nu
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 14:25 #31
Så vil jeg lige spørge igen: Når du har lagt filmen over på harddisken, kan de afspilles fra harddisken? Altså helt igennem uden fejl i slutningen? Det kan jo have noget at gøre med at din film ikke er, som den skal være.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 14:32 #32
"jeg har jo taget backup af andre film som har virket efter jeg har geninstalleret windows"

Så er det ikke relevant med chipsetdriver.
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 15:27 #33
det virkede hellere ikke med geninstallere nero
Avatar billede coversdk Nybegynder
03. marts 2006 - 15:29 #34
Nero er en gang lort (sys jeg)

Hent DVD shrink (til dvd back-up) og AnyDVD(fjerne region og CR) og alchol 120% el. Deamon tools (Til viatuel drev)

Det skulle virke :P
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 15:31 #35
og der er ikke en eneste ridse på orignalerne og de virker fint u´den at hakke eller noget en enestre gang! hvad kan det være?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 15:32 #36
det kan ikke være ASPI ?
Avatar billede coversdk Nybegynder
03. marts 2006 - 15:35 #37
har du læst hva jeg skrev ?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 15:38 #38
Prøv at ribbe med DVDFab Decrypter http://www.dvdidle.com/free.htm og dermed dvd shrink. DVD fab dekrypter fjerner alle koder (det kan være der, det går galt), dvd shrink passer den til, så du kan brænde på en alm. dvd. Derefter prøv Nero.
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 17:49 #39
intet virker
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 17:49 #40
andre forslag?
det er godt nok en ny brænder men kan den være defekt?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 17:51 #41
Det var godt nok satans :-(
Så er jeg også løbet tør for forslag.
Avatar billede coversdk Nybegynder
03. marts 2006 - 17:54 #42
Hvis du skal have en anden brænde kan jeg KUN anbefale at du køber en Nec 3540A ;D
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 18:07 #43
hmm trist!
lidt skidt når den kun er en måned gammel men hvis jeg ikke for det til at virke prøver jeg at tage ud til forhandleren
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 18:17 #44
Ja, den kan godt være defekt men det er jo ikke sikkert.

Har du prøvet at brænde andet end film? Prøv at brænde en DVD med forskellige data, billeder og musik. Tjek om den gør det ordentligt.
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 18:39 #45
prøver lige!

men det må det jo næsten være andet når vi har røvet "alt"
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 18:59 #46
ha lige brændt en data-dvd med forskellige film på små klips osv (porno) og de kan ikke afspilles når de ligger på dvd!

så må den da være defekt ikke? eller kan det være andet?
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 19:00 #47
mig der var for hurtig de virker fint dem på data dvden
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 19:01 #48
endnu engang mig der var for hurtig filmene på datadvd virker de fleste men ikke de sidste
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 19:17 #49
Jeg kan ikke sige om drevet er defekt, men jeg synes da du skal kontakte forhandleren og klage over det.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 19:20 #50
Jeg må indrømme, at jeg har lidt mistanke til medierne, hvis det er nogenlunde samme sted på skiven det kokser hver gang. Det kan jo være, du har været uheldig at få en sending, som ikke er helt ok.
Avatar billede zib Nybegynder
03. marts 2006 - 19:44 #51
okay... hvilke skiver vil du foreslog..? skriv venligst et link!
så bestiller jeg dem i løbet af weekenden og vender tilbage når jeg har prøvet med dem
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 19:45 #52
Som jeg har forstået det, er andre medier afprøvet. Eller?
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 19:47 #53
Jeg kan ikke give et direkte link men gå herind:
http://www.nierle.dk/
og find Verbatim DVD-R

Det er et godt mærke.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 19:48 #54
Boxer kom med et udmærket forslag tidligere at prøve med Verbatim, men det kan  jeg forstå, at du har prøvet? Med samme resultat? Hvad med hastighed? Har du prøvet at sætte hastigheden ned? Hvis det er 8x skiver du har, så prøv at brænde med 4x hastighed.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 19:50 #55
Med al respekt, anonym, har jeg ikke meget fidus til Nierle. Prøv f.eks. Wesell http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1 eller http://www.burnalot.dk/shop/default.asp :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. marts 2006 - 19:57 #57
Jeg kan også lige sige, at jeg kun kører med Verbatim. Og har kun haft få fejlbrændinger ud af mange hundrede. Verbatim er efter min mening de mest stabile skiver, du kan få. Og princo er noget værre ***t.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. marts 2006 - 20:29 #58
Jeg kan se at www.wesellcd.com er billigere end Nierle, så der må jeg give norbert ret :o)

Jeg bruger også kun Verbatim nu. Før købte jeg billige skiver og havde en del fejlbrændinger. Det var dengang :o)
Avatar billede zib Nybegynder
04. marts 2006 - 07:26 #59
jeg betsiller nogen i løbet af weekenden!

men dem jeg har nu er dyre en ritek skriverne og dem har jeg kun hørt ros om
Avatar billede coversdk Nybegynder
05. marts 2006 - 11:20 #60
Køb verbatim :D
Avatar billede zib Nybegynder
19. marts 2006 - 18:42 #61
når nu har jeg købt de verbatim og det virker stadige ikke så byttede min brænder og det virker med verbetim men ikke med de andre disc
så det var både bræønder og medie den var gjald med

hvem skal så havde points?
Avatar billede coversdk Nybegynder
19. marts 2006 - 19:16 #62
Dem der vil :P
Avatar billede boxer Nybegynder
19. marts 2006 - 19:25 #63
Jeps - du finder selv ud af at uddele dem :o)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
19. marts 2006 - 23:27 #64
Så burde jeg måske også? :-)
Avatar billede zib Nybegynder
20. marts 2006 - 14:57 #65
sådan - tak for hjælpen :)
Avatar billede boxer Nybegynder
20. marts 2006 - 16:09 #66
Velbekomme :o)