Avatar billede psteiness Nybegynder
02. marts 2006 - 18:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kompilering af ASP.NET i Release mode?

Jeg har lige opdateret fra VS 2003 til VS 2005, og projektet virker fint i Debug mode. Men jeg kan ikke kompilere i Release mode?
Configuration Manager har kun én Configuration, og det er ”Debug”?
Hvordan indstiller man Configuration Manager til Release?
Avatar billede brynil Nybegynder
02. marts 2006 - 19:15 #1
Kan du ikke bruge noget af det som er behandlet de seneste dage:

http://www.eksperten.dk/spm/691867
http://www.eksperten.dk/spm/691732
Avatar billede psteiness Nybegynder
02. marts 2006 - 19:42 #2
Jeg vil prøve det, men det lyder umiddelbart besværligt.
I VS 2003 kunne man bare vælge kompilerer i Release Mode, og derefter kopier nødvendige filer til en release mappe, hvorefter de var lige til at lægge op på websiden.
Alt fuldautomatisk…

Derfor undrer det mig, at de har fjernet noget der virkede i VS 2003???
Avatar billede brynil Nybegynder
02. marts 2006 - 19:48 #3
Jeg har ikke den store indsigt i emnet, derfor henviste jeg med linkene.

Men det forekommer mig når jeg læser dem, at det foregår på en anden måde med vs2005 og at man nok må leve med det. Men som nævnt, det er ikke lige min boldgade.  :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. marts 2006 - 22:22 #4
som der står i den anden tråd der er linket til, så er det blot et spørgsmål om der står debug="true" eller debug="false" i konfigurationsfilen (og du kan sætte værdien vha. asp.net web administration tool - som også er nævnt i de tidl. spm's).
mvh
Avatar billede psteiness Nybegynder
02. marts 2006 - 22:36 #5
Det har jeg prøvet, men det virke ikke, den kompilere stadig i Debug Mode.
Jeg kan se det, fordi jeg har flere #Debug regioner i min kode, som udskriver ekstra information på siden, og denne infonation er stadig synlig! Og det er den ikke hvis der kompileres i Release Mode.
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. marts 2006 - 22:42 #6
hvis du har sådan nogle her i din kode (bare et eksempel) - så skal koden kun køres når du har debug="true" i din konfigurationsfil.
altså under system.web:
<compilation debug="false" />
hvis du koden køres uanset hvad du skriver i filen - må der være et andet problem (det er ikke den konfig du benytter ... den er ikke gemt ... et eller andet).
mvh
Avatar billede psteiness Nybegynder
02. marts 2006 - 22:49 #7
Jeg vil prøve igen i morgen, men jeg tror ikke rigtig på det, for i kompilerings dropdown boksen i menuen, er der kun mulighed for at vælge Debug. Så man kan næsten sige, hvorfor er den der?
Avatar billede psteiness Nybegynder
03. marts 2006 - 08:54 #8
Nu har jeg prøvet, men nej, det virkede ikke. Og Web.config filen er gemt, da jeg har ændret andre ting i den, og de er med. Så nu prøver jeg det add in fra linket.
Avatar billede psteiness Nybegynder
03. marts 2006 - 10:25 #9
Nu har installeret det Add-In til VS 2005 fra linket. Men første gang jeg kompilerede, var det stadig i debug mode ”&#¤¤#!”§.
Det viste sig så, at der var, som du (snepnet) havde forudset, en fejl i Web.Config filen. I forbindelsen med konverteringen til VS 2005, var der blevet tilføjet en linie:

<compiler compilerOptions="/d:DEBUG;TRACE /nowarn:1591"/></compilers>

Og da jeg fjernede den, kunne der kompileres i Release Mode. ;-))

Det vil også sige, at uanset hvad der står i ”compilation” tagen:

<compilation debug="false">

Eller

<compilation debug="true">

Så bliver der kompileret i debug mode. Altså når denne ”compiler” tag er tilstede!

Smid et svar begge to, så I kan dele pointene, og tak for hjælpen.
Avatar billede brynil Nybegynder
03. marts 2006 - 15:47 #10
Nej tak - det er snepnets!
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. marts 2006 - 13:59 #11
jamen ok - så lægger jeg et svar her.
mvh