Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 17:44 Der er 27 kommentarer

Lyd i alle fire højtalere

Hey,.. Jeg har et surround sæt, men kan kun bruge de fire af højtalerne :(.. Jeg har haft alle fire til at spille, men kan kun få to til at spille nu.. jeg har følgende ledninger: gul, grøn og sort.. i min computer er der: grøn, blå og lyserød.. Nogen der kender den rigtige kombination?
På forhånd tak
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 22:38 #1
den grønne er til lyd udgang altså til højttallerne

den lyserøde er til mikrofon indgang.

den sidste kan jeg ikke huske
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 22:41 #2
Øhm, der går jo tre stik der skal sættes til computeren,, og jeg er så i tvilv om hvordan de stik skal sættes.. Der kommer kun lyd ud af de to front højtalere
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 22:44 #3
hvad hedder din surround sæt
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 22:46 #4
Labtec
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 22:59 #5
det havde være nemmere hvis du havde fortalt hvilken surround sæt du havde . model nummer ville hjælpe
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:02 #6
øhm.. Arena 675 ?
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:07 #7
ok tak ..

nedunder ser du et link som viser et billed over din surround sæt som viser hvordan du skal forbinde kablerne.

der står beskrevet hvordan

http://img415.imageshack.us/img415/7946/unavngivet4df.png
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:08 #8
hvis du er nysgerrig så kan du se hele dokumenten på 9 sider

http://www.labtec.com/pub/pdf/speakers/arena675.pdf
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:15 #9
hmm.. Det siger mig ikke rigtigt noget.. Altså, jeg skal bare have mindst fire højtalere, gerne 5 til at spille
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:17 #10
som der står i dokumentet skal du sætte grøn stik til grøn stik indgang på din pc så ville den køre hvis du har en lydkort med to udgang.
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:18 #11
hva med de andre stik?? Skal de bare hænge???
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:20 #12
hehe nej de burde det ikke. men sat en sang på din pc og sat den grønne til den grønne og se om hvor mange højttaler der kører,

du ved jo den lyserøde er til mikrofon indgang så den kan du ikke bruge til noget.

blå.... hmm jeg ved ikke hvad den er til men måske skal den også tilsluttes til den
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:22 #13
Kan det ikke være noget med at der skal laves om i indstillingerne i "lyde og lydenheder"
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:24 #14
næ.. men du kan gå ind i kontrol panel og lydindstillinger og derefter trykke på avenceret  så kan du vælge din højttaler system men jeg tror ikke på det gør noget forskel. men det skader ikke prøve.
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:24 #15
har jeg prøvet.. der sker ingenting :(
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:25 #16
når jeg har sort i grøn spiller de bageste :S
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:25 #17
er det maks to der spiller?
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:26 #18
ja.. men har haft fire til at spille på et tidspunkt
Avatar billede enriko Nybegynder
02. marts 2006 - 23:31 #19
hmm ok ..  jeg ved ikke hvad du skal men det er nok et spørgsmål om hvordan du sætter stikene i
Avatar billede law-st Nybegynder
02. marts 2006 - 23:32 #20
ja.. kan ik lige få dem alle fire til at spille i hvertfald :(
Avatar billede juleroesen Nybegynder
06. marts 2006 - 15:06 #21
Hvad er det for et lydkort du har i computeren???
Avatar billede law-st Nybegynder
06. marts 2006 - 16:22 #22
øhm, det ved jeg ik.. hvor kan jeg se det?? er der ikke et program der hedder noget med Java, hvor man kan se alt hard- oog software?
Avatar billede juleroesen Nybegynder
07. marts 2006 - 01:09 #23
ok... jo det hedder aida32 kan findes på google. Er det onboard lydkort??? på nogle lydkort kan man vælge hvad jack stikende skal være... : udgang, indgang... osv....
Avatar billede law-st Nybegynder
07. marts 2006 - 15:52 #24
øhm, ved ik lige hvad jeg skal kigge efter?
Avatar billede juleroesen Nybegynder
07. marts 2006 - 16:03 #25
Avatar billede law-st Nybegynder
07. marts 2006 - 19:32 #26
mit lydkort: SiS 7012 Audio Device.. Jeg kan ik finde mine ram inde i AISA32 :S.. hvor skal man kunne se dem?
Avatar billede henriktha Nybegynder
15. marts 2006 - 13:21 #27
Dobbeltklik på den lille højttaler i nederste højre hjørne, Der kommer et vindue frem med lydindstillinger

Hvis der ikke er nogle "Skydere" hvor der står Center og Rear klikker du på Indstillinger -> Egenskaber -> Vælg dit lydkort -> Sæt "bolle" i afspilning -> Sæt flueben i Center og i Rear og klik ok

Find center i lydstyrke indstillings vinduet, klik på avanceret -> nede i Andre indstillinger klikker du på Switch Mic-in to Center/LFE Output -> klik på LUK (Centerhøjttaleren er nu den lyserøde)

Find Rear i lydstyrke inds., klik på avanceret -> Klik på Switch Line-IN to Rear output (Dine baghøjttalere skal kobles til den blå)

Det grønne stik er selvfølgelig til dine front højttalere....