Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
02. marts 2006 - 16:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

få navne fra andet excel ark til side og udskrive det enkel vis

få navne fra andet excel ark  til side og udskrive det enkel vis
jeg har 30 navn der skal udskrives med samme brev bare med forskeligt navn
Avatar billede x-lars Novice
03. marts 2006 - 09:11 #1
Jeg er ikke helt klar over, hvad det er, du tilstræber.

Hvis du bare vil have et adressekartotek, lavet i Excel, flettet sammen med et standardbrev, bør du lave det i Word. Word fletter uden videre et brev med flettekoder sammen med en adresseliste i Excel.

Kravene er bare, at navne og adresser skal stå i en tabel og have den øverste række som overskrifter (altså at der skal stå "Fornavn", "Efternavn" osv. i den øverste række).

Prøv at kigge i Word under Funktioner > Breve og forsendelser > Brevfletning.

Hvis det ikke er det, du mener, må du nok uddybe lidt.
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 11:29 #2
jeg har en liste med 30 navne som jeg skal have ind på en indbydelse altså det samme dokument men med 30 forskelige navne hvordan skal det stilles op og hvordan gør jeg det
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 11:29 #3
jeg har lagt det over i word nu men kan ikke få navne til at komme over når jeg printer
Avatar billede x-lars Novice
03. marts 2006 - 11:48 #4
Hvilken version af Excel/Word har du?
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 12:04 #5
2000 hedder den hvorfor er det en hjælp
Avatar billede x-lars Novice
03. marts 2006 - 12:11 #6
I version 2003 er der en guide i Word, der gør det pærenemt!

Jeg kan faktisk ikke huske, hvordan man gør det uden guiden, så prøv at se efter, om der er en guide til brevfletning. Ellers kig under Funktioner > Tilføjelsesprogrammer, om du har det hele installeret.
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 12:24 #7
jeg  har brevfletning men jeg skal sidde og udfylde hoveddokument og datakilde det ved jeg ikke hvordan jeg gør
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 12:27 #8
og jeg har lavet så der står fornavn men den printer stadig ud uden navne
Avatar billede x-lars Novice
03. marts 2006 - 12:33 #9
Udfyld hoveddokument: Det står du nok allerede i, så gå efter "vælg modtagere".

Datakilde, det er her du skal skabe forbindelsen til dit Excel-ark, det må være muligt at klikke på et link eller en knap, hvor der står "Gennemse", så du kan komme til at pege på Excel-arket.

Der kommer et par dialogbokse, hvor du skal bekræfte, at det er ark1 i Excelfilen, der skal bruges og at der er overskrifter på kolonnerne.

Herefter du kunne komme til at skrive dit brev. Endelig klikker du på "gennemse brevene"
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 12:47 #10
jeg kan ikke få det til at virke kan jeg ikke sende det til dig så du kan se om det kan lade sig gøre
Avatar billede x-lars Novice
03. marts 2006 - 13:15 #11
jo, send det til x_lars snabela yahoo.com.
Avatar billede stoestoe1978 Nybegynder
03. marts 2006 - 17:52 #12
ok lars skriv lige et svar så får du point
Avatar billede x-lars Novice
03. marts 2006 - 18:00 #13
Skulle bare lægge datafilen rigtigt til rette. Så virkede det!