Avatar billede juhutsu Nybegynder
01. marts 2006 - 12:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl i filer

Min pc opfører sig sygt. Når jeg defragmenterer kommer der en meddelelse om at der er områder på disken den ikke kan defragmenterer. Det drejer sig om en fil på 84 KB i temporary internet files. Jeg har tømt mappen, og når jeg højreklikker og trykker egenskaber, siger den at den er 15 mb stor... Men fylder 16mb. Men der er intet i den. Er der nogen der har en god ide??
Avatar billede boxer Nybegynder
01. marts 2006 - 13:07 #1
Prøv at bruge dette gratis program til oprydning osv:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede trekkies Juniormester
01. marts 2006 - 14:06 #2
Under "Egenskaber" står der hvor mange filer der er i mappen?

Måske er filerne skjult.
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 00:28 #3
Det lille program ryttede op i de åbenbart skjulte filer, men den vil stadig ikke defragmentere. Nu har jeg printet rapporten ud. Den skriver det handle om 5 fragmenter og en fil størrelse på 84kb...
Iøvrigt et GODT lille program du kom med der.. tak for det.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 06:42 #4
Jeg ved ikke om det vil hjælpe, men du kan hente en prøveversion af et godt defragprogram:
http://www.diskeeper.com/downloads/home/downloads.asp?RId=1&SId=2&CId=1&Aeid=0&Apid=0&pass=820803248

Diskeeper 10.0 Home Edition Trialware
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 12:48 #5
fint program, men det slutter også med at sige at den mest fragmenterede del/fil, er i temporary internetfiles. 84 kb osv. Det sgu da noget underligt noget at man ikke kan slette filen, eller komme ind i den... Eller finde den for den sags skyld, når jeg søger..
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 13:00 #6
Gad vide hvad der ville ske hvis du slettede hele mappen? Selvfølgelig med en sikkerheds kopi af mappen i baghånden.
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 13:04 #7
Se DET har jeg ingen anelse om hvordan man gør he he he. Er lidt grøn i det her :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 13:11 #8
Jeg tror faktisk at det er et beskadiget område på din harddisk. Er det tilfældet kan du ikke komme af med den og det kan være et af de første tegn på at din harddisk ender med at gå ned. Derfor synes jeg at du skal få taget kopier af alle dine vigtige dokumenter osv. Det havde jeg gjort.

Hvad det andet angår, er jeg ikke klar over konsekvenserne, så det er på eget ansvar.
Højreklik på mappen og vælg kopier, højreklik på dit skrivebord og vælg indsæt. Så er der en sikkerhedskopi. Slet mappen (ikke den på dit skrivebord) og defragmenter igen.
Når du har defragmenteret kan du åbne papirkurven, højreklikke på mappen og vælg gendan. Det burde virke og så er sikkerhedskopien overflødig.
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 13:30 #9
Den siger det er en windows styresystem mappe, og ikke kan slettes. hmm. Jeg tror jeg hiver ledningerne ud, og kører til en butik med skidtet, så kan de lige se om den er ved at udånde :-) Harddisken er 1 års tid gammel, så den burde vil for pokker ikke allerede afgå ved døden. Men det sker jo selvfølgelig for selv den bedste.
Men tusind tak for hjælpen, og de 2 ret så fine programmer!!!
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 13:35 #10
Velbekomme :o)
Beklager vi ikke fik løst problemet.
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 13:48 #11
Det er helt ok :-) Er ny herinde, men er det sådan at man deler point ud for forsøg også?? og hvis man gør, hvordan gør man det så ?? :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 14:06 #12
Man behøver ikke at dele point ud for forsøg. Det er jo muligt at du får behov for pointene senere, så jeg synes at du skal tage dem selv.

Velkommen til Eksperten :o)
En lille vejledning:
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 14:15 #13
SÅ! Nu læste jeg lige den lille intro, og sendte straks lidt positiv karma afsted. Det er sgu da et hyggeligt sted det her. lige noget for en hjælpeløs bruger som mig. jeg skal sgu nok få slynget nogle HJÆLP MIG spørgsmål ud herinde :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. marts 2006 - 14:22 #14
Du skal være velkommen :o)
For at lukke spørgsmålet og tage pointene retur, skal du lige markere dit navn i boksen til venstre og trykke på accepter.
Avatar billede juhutsu Nybegynder
02. marts 2006 - 14:41 #15
hehe ihh hvor bliver jeg klog... undtaget på de mystiske 84 kb... he he. nu er mit XP start menu linie, blevet som i win 98.. ha ha. tror sgu den er forkølet. Og jeg har ellers købt mig fattig i antivirus anti spy og jeg skal gi dig skal jeg. Men så er der jo lige et nyt spørgsmål der, hvis ikke jeg kan hitte ud af det selv.
Nå men igen, tak for hjælpen med det her :o)
Mvh Jan