Avatar billede loproc Praktikant
01. marts 2006 - 10:32 Der er 1 løsning

smb mounts i osx

Hejsa

Jeg har lidt problemer med en Mac. Det drejer sig om at når jeg har tilsluttet en smb deling gennem finder, så er alle filerne eksekverbare og det gør at jeg ikke umiddelbart kan dobbeltklikke på filerne og åbne dem i det rigtige program. Serveren er en windows 2002 server men min umiddelbare mistanke falder på at delingen er mounted med forkerte parametre.

Nu er det sådan at jeg er totalt grøn inden for mac, men har nogen erfaring inden for *nix

Der er forbundet til serveren gennem finder, og den mounter den automatisk ved opstart - men hvor finder jeg filen med mount parametre i? Hvis jeg nu kunne finde den kunne jeg sætte noexec på, men ved ikke om det er det jeg skal, eller om det er et helt andet sted problemet ligger?

Med andre ord - hjææææælp

På forhånd tak
Martin Kruse Jensen
Avatar billede loproc Praktikant
02. marts 2006 - 21:42 #1
Spørgsmåler blev hvis oprettet to gange - min fejl
Fandt en løsning - se http://www.eksperten.dk/spm/691767