Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 22:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke på nettet.

Hej folkens. Jeg sidder og døjer med en trådløs internetopkobling.

Min egen bærbare computer er der ingen problemer med, men jeg har lige fået en ny (gammel) som jeg vil komme på nettet også.

Men det vil den ikke.

Begge computere kører winxp, men har forskellige netværkskort.

I den jeg havde i forvejen er det trådløse netværkskort integreret (og dur), mens den anden computer er med plug and play (eller hvad det nu hedder) netværkskort, og det er ikke samme producent.

Jeg kan godt finde mit eget netværk, men når jeg skriver koden (WEP) for at logge på, kan den alligevel ikke finde ud af at komme på nettet, selv om koden er korrekt, og det duer med den anden.

Jeg tænker om det på en eller anden måde kan have at gøre med at tildele den nye computer en ip-adresse (dynamisk) der passer med resten, men jeg kan ikke finde ud af hvordan.

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede leif Seniormester
28. februar 2006 - 22:55 #1
Kan der ikke være i AccessPointet være sat at kun godkendte MAC adresser må komme på ?
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:00 #2
hmmm det ved jeg ikke. hvordan kan jeg finde ud af det? hvad er en MAC adresse?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 23:01 #3
Er den 'gamle' computer en del af et samlet netværk eller hvordan tilslutter du den internettet ?
Avatar billede leif Seniormester
28. februar 2006 - 23:02 #4
En MAC adresse er en unik adresse for netkortet. Hvis det er dig selv som har sat den trådløse forbindelse op, kan jeg ikke forestille mig det når du ikke kender til MAC adresser. Men du kan kun se det ved at på en eller anden måde logge ind i AccessPointet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:02 #5
Yndskyld jeg spørger, men er der en firewall på din nye maskine der blokerer?
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:04 #6
ja jeg har selv sat kortet op, så det burde ikke være aktuelt.

Den gamle computer er tilsluttet et access point, der går ud til en "stor" forbindelse der er tilsluttet hele ejendommen
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:07 #7
hmmm. firewall burde ikke være aktuel... Jeg har prøvet at "logge på" både med og uden firewall
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:14 #8
Oki er netkort driveren iorden?
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:25 #9
ja enheden virker eftersigende korrekt. Den kan også finde det trådløse netværk jeg har oprettet herhjemme, men jeg er ikke sikker på at den anden computer bliver tildelt dynamisk ipadresse. Når jeg forsøger at logge på prøver den at oprette forbindelse, men jeg får at vide, at "der ikke kan spørges om TCP/IP indstillingerne for forbindelsen"
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:31 #10
Har du sat internetprotokol tcp/ip til inde i  egenskaber for lan indstillinger?
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:33 #11
hmm. nej det tror jeg ikke. Jeg kan ikke umiddelbart finde en lanforbindelse... Der er kun den trådløse forbindelse at se inde under "netværksforbindelse"
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:38 #12
nu er jeg ikke så meget inde i trådløse forbindelser, men gik da ud fra de også kørte Lan forbindelser?
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:43 #13
ja det burde de vel egentlig også... Hmmm. jeg har lige svært ved at finde hoved og hale i det hele, men tak for hjælpen!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 23:51 #14
Det kan være det er et dårligt råd, men gå ind i netværksindstillinger, egenskaber og se hvordan din bærbare er sat til. Håber dit abonnement giver dig mere end en ipadresse.
Avatar billede snaden Nybegynder
28. februar 2006 - 23:54 #15
ja ok. Men det gør det. for jeg har før haft flere forskellige computere tilsluttet uden problemer, blot ved at tildele dem netværksnøglen... Jeg tror bare jeg har at gøre med noget halvgammelt bras. Men tak for hjælpen. Bare post et svar...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. marts 2006 - 00:02 #16
Håber du får det til at køre.)