Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
28. februar 2006 - 14:20 Der er 6 kommentarer

print til UNC server share

Hej.

Vi er lige ved at udskifte en windows server 2000 printserver, med en tilsvarende 2003 server. Alt er OK bortset fra at axapta insisterer på at printe til en UNC kø i stedet for en windows printer, og det giver access denied.
Selv fra en prompt på serveren selv, logget på som (domain) administrator giver det fejl, fx. som i :
copy test.txt \\server\share
Man kan godt:
copy test.txt \\gammel-server\share
både fra den nye server og fra enhver arbejdsplads.

Min fornemmelse siger at det må være en policy (hvad skulle ellers forhindre administrator i noget), men hvilken ?
Har også kørt LAN trace, og det ser ret ens ud (SMB pakker).

Nogen ideer ?

:-) Freddy
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. februar 2006 - 14:42 #1
Har du ændret share rettigheden på dit share...
Så vidt jeg husker så er en af ændringer fra 2000 til 2003 at everyone på sharet er read hvorimod på 2000 så er det full.... jeg tror det er problemet du slås med i øjeblikket..
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
28. februar 2006 - 15:12 #2
>net share kuvert
Share name        Kuvert
Path              xxx
Remark            Pitney Bowes W700 kuvertprinter
Maximum users    No limit
Users
Caching          Manual caching of documents
Permission        xxx\Administrator, FULL
                  BUILTIN\Administrators, FULL
                  xxx
                  Everyone, FULL
                  BUILTIN\Guests, FULL
                  BUILTIN\Power Users, FULL
                  BUILTIN\Users, FULL
Ja, det har jeg checket
Avatar billede morten_leth Nybegynder
01. marts 2006 - 08:56 #3
Jamen du har en sikkerhed mere som du ikke nævner der...
Hvis du derinde hvor du har givet sharet et navn, klikker på "Tilladelser" det hedder det på dansk, og "Permissions" hvis det er engelsk... Og som standard så har everyone kun læsnings rettighed derinde... du kan jo prøve lige at se hvad den står til...

/Leth
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
01. marts 2006 - 09:42 #4
Du har ret i at der findes et sådant felt på et filshare, og du har ret i at default på filshares er everyone:read, men nu er det jo en printer.... Der er en security-fane, og der er også printrettighed (eller bedre) for everyone, guests, users osv.
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
01. marts 2006 - 14:48 #5
Jeg synes lige jeg skylder at sige at problemet er løst. Det var driveren...
Man kunne printe til en anden printer på samme server, og det kommer også fint igennem på en generic/text driver. Pudsig reaktion/fejlmeddelelse.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
02. marts 2006 - 08:07 #6
Beklager.. tror jeg har rodet rundt i lidt flere ting.. hehe.. men det er da godt du har fået løst dit problem... :D