Avatar billede mismis Nybegynder
28. februar 2006 - 00:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan: illustrator stiplet line konverteet til dele

Jeg har nogle problemer med illustrator og flash
hvis jeg laver forksempel 2 eller flere figure, foreksempel cirkler eller noget hvor outlinen er Stiblet linie

eller bare nårmale stiblede linier

exportere dem som illustrator 10 og henter dem ind i flash

så er det kun den første tegenede del i tegningen der stadig er sat som stiblet i flash, resten er ikke og det skaljeg så gøre manuelt.

har ikke fundet nogen løsning.
men hvis jeg ikke kna

kan nogle så fortelle mig hvis jeg har en nårmal stiblit linie i illustrator kan jeg så konvertere den så det er
vektor dele og ikke bare en linie med Stiblet som en option
hvis i forstår hvad jeg mener

ligesom når man laver en font om til vektor. så er den ikke editer bar som font mere men er vektor linier

kan man gøre det så de stiblede linier bliver til de prikker de er som vektor ?

og hvor gør jeg det

PS køre nyeste illustrator

MVH

MIS
Avatar billede fluse Nybegynder
28. februar 2006 - 02:54 #1
Der er en funktion i illustrator som hedder "expand apprence" som gør precis det. kan ikke lige huske hvor den ligger, men den ligger i en af menuerne i toppen ligesom den til teksten.
Avatar billede mismis Nybegynder
28. februar 2006 - 07:46 #2
aha, ja det er jo så en start men har ikke testet det endnu da jeg sidder med en dansk version af illustrator og de har det med at oversætte det til noget
ret grotesk nogle gange. hvad hedder det mon i en dansk version hmmm

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
28. februar 2006 - 08:33 #3
har kigget i programmet igen nu og den du kalder expand aperence må vær den
der på dansk er kaldet udvid udseene, men den er ghostet når jeg har valgt en stiplet linie eller et object hmmm

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
28. februar 2006 - 08:51 #4
Hej Fluse har nu kigget videre og expand aperence virker på Tegnede linier som med pencel osv men ikke med nårmale linier eller cirkeler osv,

men har nu gravet mig frem til at den der på dansk hedder
Sammenkopier Gennemsigtighed ser ud til at konvertere de stiplede linier fint.
så ja beklager men expand aperence løste ikke opgaven her.

mvh
  mis
Avatar billede cia26 Nybegynder
04. marts 2006 - 01:05 #5
du kunnne også bruge outline stroke...