Avatar billede claros Nybegynder
26. februar 2006 - 20:39 Der er 18 kommentarer

HP lightscribe fejlmeddelse ved opstart

ca. hver 3. gang jeg starter min bærbare HP op, får jeg en fejlmeddelse der lyder nogenlunde sådan her:

Debug Assertion Failed!

Program: C:\hp\drivers\hplsbwatcher.exe
File: c:\program\microsoft visual studio .net 2003\vc7\

etc. etc. etc.

Jeg kan blot trykke afbryd og forsætte, men det er pisseirriterende, er der nogen der har nogen anelse om hvordan jeg kommer det til livs.

Jeg har et skærmdump af fejl meddelsen, som jeg meget gerne vil fremsende, hvis nogen mener at sidde inde med de vise sten.

Pft.
Claus
Avatar billede boxer Nybegynder
26. februar 2006 - 20:54 #1
Du kan prøve supporten her:
http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html?pageDisplay=support

Når jeg selv har haft problemer med mit HP hardware, har jeg kontaktet deres danske support. De er rimelig hurtige til at svare.

Skriv evt. hvilken model du har. Så er det nemmere at finde løsninger.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. februar 2006 - 21:05 #2
haha mange tak boxer... glæder mig allerede til at komme på arbejde i morgen

Er det ikke lsburnwatcher.exe i stedet for den fil du angiver?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. februar 2006 - 21:09 #3
c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe

dunno... prøv at knalde den her opdatering på:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&lang=en&cc=us&os=228&product=1147605&dlc=en&softwareitem=ob-37204-1

Nu skriver du ikke hvilken model det er, så jeg tager en ze2348EA som eksempel.
Avatar billede claros Nybegynder
27. februar 2006 - 19:43 #4
det er en zd8253ea, men den understøtter jo slet ikke lightscribe-teknologien, så jeg kan ikke forstå hvorfor jeg får en fejlmeddelse vedr. "noget jeg ikke har"

og jo filen er: c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe

sorry!
Avatar billede claros Nybegynder
27. februar 2006 - 19:46 #5
kan jeg bruge en opdatering, der ikke er angivet til modellen ???
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 19:54 #6
Det er den samme software:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?dlc=en&lc=en&os=228&product=1101418&lang=en&cc=us&softwareitem=ob-37204-1

Så ja det kan du godt. Men hvis du er sikker på at den ikke er med lightscribe, så kan du jo også bare gå til kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer og så fjerne skidtet.
Den forefindes på det image der er knaldet på maskinen af den simple grund at visse modeller i serien har lightscribe, og derfor vil manual, software sammensætning osv altid sigte efter højeste model. Det er den samme software, manual osv der benyttes til alle modeller i en hel serie.
Avatar billede claros Nybegynder
27. februar 2006 - 20:59 #7
Nu skriver du image - mener du en mærkat påsat maskinen ???

med hensyn til softwaren, betyder det så at den installerede software, opdateringer mv. er med største fællesnævner, altså at det er samme software/driver der benyttes til drev uden lightscribe som til drev med lightscribe, hvorfor der kan opstå en konflikt når softwaren forsøger at finde en "teknologi" maskinen ikke besidder ???
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 21:06 #8
Image nej. Jeg mener, når en maskine klargøres på fabrikken, så sidder der ikke en lille kineser og fedter med CD'er for at præinstallere det hele. Der bliver lagt et helt spejl af det indhold der skal være ned på harddisk gennem et kabel. Et "image" fordi det er en afbilding. Det har ikke noget med mærkater at gøre.

Angående det andet skal vi lige holde tungen lige i munden: CD og DVD drev benytter ikke drivere som sådan. Dvs det gør de, men de benytter allesammen Windows' standarddrivere. Resten af hvad de har behov for leveres som komponenter af brænderprogrammer, eller af firmwaren (et stykke software som sidder i en chip inde i selve drevet). Så konklusion er at den del opstår der ikke problemer med. For at besvare dit spørgsmål direkte: Den del af driverne til CD/DVD drev som du installerer på maskinen fra CD er basalt set den samme ligegyldig hvilket drev du benytter.

Angående den LightScribe tjeneste der kører på maskinen, så vil den normalvist køre problemfrit, også selv om drevet ikke har lightscribe. Du har gennem anden software på en eller anden måde baskadiget en komponent som den "LightScribe host controller", som tjenesten hedder, benytter sig af.
Avatar billede claros Nybegynder
27. februar 2006 - 21:22 #9
okay, så blev jeg lidt klogere..

Når så sådan en computer som min får "spejlet" sin software over fra en "master", betyder det så ikke også, at det bliver lagt flere "ting" end computeren skal bruge med den opsætning, den nu engang har - ellers er det vel lidt mærkeligt, at der er installeret lightscribe software på maskinen, når drevet ikke er et ligtscribe drev ???

Du skriver at CD og DVD drev ikke benytter specifikke driver, men benytter win std drivere og resten er enten styret af chippen du beskriver eller af et specifikt brænderprogram - korrekt forstået ??? - så lærte jeg nemlig også lidt nyt i dag :-)

Hvordan kan jeg tjekke om mit drev er med lightscribe ???
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 21:37 #10
Jo der vil ofte være installeret flere ting end nødvendigt.
Men tænk over det her: I Europa alene har HP 12 sprog at tage sig af, ydermere er der måske 16 notebook serier. Det giver 12 x 16 = 192 software images ialt.
Lad os så antage at der i hver serie findes 12 modeller. Det vil så give 192 x 12 = 2304 images ialt. Antag ydermere at hvert image er på ca 4GB, og så taler vi pludselig om 9.2 Terabyte, eller 9.216 GB data ialt.
Så hver eneste fabrik og hver eneste reparationsfacilitet skulle så holde styr på næsten 10 terabyte data bare for at få en kundes maskine op at køre igen. Det er for dyrt, så HP holder sig til 192 images i stedet for 2304. Og det samme med produktmanualer, pamfletter, klistermærker og kasser iøvrigt. 192 er bedre end 2304, i hvert fald for producenten.
Mærkeligt? Måske. Det kommer an på hvordan man ser på det. =)

Ja du forstår driver situationen mht CD/DVD drev korrekt.

Jeg kan ikke lige finde et datablad på zd8253ea. Kan se at zd8237ea i hvert fald ikke har LightScribe:
http://h20195.www2.hp.com/V2/GetDocument.aspx?docid=0900a5a580d44df9&cc=dk&lc=da
Avatar billede claros Nybegynder
27. februar 2006 - 22:22 #11
Foståligt nok, at de spejler, som du skriver - men du lyder som HP mand :-)

HP´s hjemmeside har ændret opsætning virker det som... plejer at kunne finde produktbaldet på min model, men det er der ikke længere - fra den engelske side får jeg at vide at produktet er udgået, så det kan være derfor... det forældes sgu hurtigt, det skidt, har kun haft den i 5 mdr.
Anyway har fundet mit eget prduktblad og det står ikke noget om lightscribe, så det har den nok ikke - også lige meget, brænder ikke ret meget, men forstod bare ikke at softwaren var på pc, når teknologien ikke var tilgængelig. Men nu er jeg så blevet klogere på det.
Du lyder som om du er HP mand på den ene eller anden måde, og jeg vil derfor spørge dig om, du har oplevet problemer med installation af trådløst netværk på HP bærbare.
Efter temmelig meget bøvl har jeg fået det at virke, men det virker som, at det fungerer "uden om" windows, så at sige - i hvert fald kan windows ikke konfigurere forbindelsen, og jeg har endnu ikke oplvet at det kan "detecte" andre trådløse netværk, når jeg har haft den med rundt. Men mit eget virker altså fint nok nu, og jeg har så ikke rigtig rørt ved det siden.
Det er et Broadcom kort det sidder i, med tilhørende Netgear router.

Mystisk, eller blot...
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 22:38 #12
hehe tjoh, jeg har da siddet på HP supporten alt for længe.

Angående Wireless i Windows er det lidt samme historie: I XP, og i særdeleshed i Service Pack 2, inkluderede Microsoft en service der hedder Wireless Zero Configuration (eller "automatisk håndtering af trådløse enheder" i dansk windows). Ideen med denne service var at den skulle gå ind og erstatte diverse netkorts drivere og brugerflader og standardisere alt. Derfor finder du i dag nogle netkort som benytter og kan konfigureres af denne service alene, men du finder også dem som ikke benytter servicen med tværtom skal have deres egne drivere og brugerflader installeret. Disse vil så ofte være i konflikt med den indbyggede Windows service.

I tilfældet Broadcom er det en af dem som gerne skal bruge sin egen driver og sin egen brugerflade. Denne ser helst at den automatiske håndtering er slået fra.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 22:43 #13
sorry, det er "automatisk konfiguration af trådløse enheder".
Min kone sidder og taler til mig og det er skide distraherende. Det er godt at jeg ikke har min kone med på arbejde.  .-)
Avatar billede claros Nybegynder
28. februar 2006 - 19:09 #14
hmmm, fejlmeddelsen kom jeg så ikke til livs ved at hente den opdatering. Har du/I andre forslag...
Avatar billede strych9 Praktikant
28. februar 2006 - 19:11 #15
jeps, som ovenfor. Prøv at afinstallere den i kontrolpanel->tilføj/fjern programmer.
Avatar billede claros Nybegynder
28. februar 2006 - 19:55 #16
Problemet er bare, at der ikke figurerer nogen Lightscribe software under kontrolpanel->tilføj/fjern programmer...
Avatar billede strych9 Praktikant
28. februar 2006 - 19:57 #17
Jeg ved ikke hvad den hedder der, men hvis ikke afinstallere, så kan du i hvert fald forhindre at den bliver indlæst under opstart på følgende måde:

Start -> Kør, skriv msconfig og tryk enter.
I fanebladet Start helt til højre finder du c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
og fjerner fluebenet fra den. Klik ok og genstart maskinen.
Avatar billede claros Nybegynder
28. februar 2006 - 20:05 #18
Okay, så prøver vi det :-)

Og jeg blev klogere på wan også, så det går jo meget godt...

Kan du fortælle mig hvad jeg kigge efter, hvis jeg skal prøve at finde ekstra/nye ram til min maskine ???

Og hvordan får jeg jave til at virke ??? får bare det her blanke felt med et rødt kryds oppe i hjørnet - og jeg har været inde på java.com og downloade den seneste software - flere gange :-)