Avatar billede harddisk_problem Nybegynder
26. februar 2006 - 18:59 Der er 6 kommentarer

Problemer med Hotmail og nyhedsbrev.

Hej

Vi er en lille virksomhed med omkring 4000 personer på vores mailinglist, hvoraf mange har en hotmail adresse.
Vi udsender et nyhedsbrev ud hver 14 dag, og det har fungeret fint indtil for en måned siden. Men nu ryger vores nyhedsbrev i Junkmail-folderen hos hotmail. Er der en måde at undgå dette på ?
Er der særlige ting man skal være opmærksom på når man sender til Hotmail adresser.

Der er tale om at folk selv aktivt tilmelder sig vores nyhedsbrev. Ved udsendelse af nyhedsbrev benytter vi software der udsendeder én mail adgangen.

Håber på snarligt svar.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. februar 2006 - 19:06 #1
En mulighed er at de selv skal gå ind i deres junk mappe og trykke på jeres mail . this is not junk mail. så kommer den som den skal
Avatar billede kiul Nybegynder
27. februar 2006 - 00:01 #2
Problemet er at hotmail, "genkender" jeres mail som "uønsket". Jeres brugere skal gå ind  i mappen uønsket e-mail og ind i selve mailen og trykke på knappen "Denne mail er ikke uønsket e-mail" så vil den fremover gå direkte i indbakken

//Kim Ulfkjær - Danish Firefighter
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2006 - 00:08 #3
Enten har Hotmail ændret på deres spamfilter eller er der ændret et eller andet på jeres nyhedsbreve.

Du kan bede modtagerne om at konfigurere jeres afsender på deres Godkendte liste, så vil den ryge i deres Indbakke.

Da Spam er et stort problem justeres spam filtre til tider. Du kan risikere at en mail registreres som spam ved nogen og ikke ved andre (Her tænkes på forskellige udbydere og ikke enkelt modtagere)
Avatar billede harddisk_problem Nybegynder
27. februar 2006 - 08:11 #4
1. Der er ikke ændret på nyhedsbrevet.
2. Havde gættet at Hotmail sandsynligvis har ændret deres spamfiltre. Ikke at vores nyhedsbrev er spam, da folk selv aktivt tilmelder sig.

Vi vil helst undgå det som kjul og levithan foreslår.

Kunne der være tale om at hvis 10% af vores modtagere har "mark this as spam" så slår det igennem for alle?

Er der nogen teknik for kunne sikre at mails til Hotmail ryger i inboxen ?
Kan man kontakte Hotmail og forklare dem sagen ? (nogen erfaringer)
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2006 - 08:47 #5
Jeg ved ikke hvad Hotmail (Microsoft) vil gøre med en henvendelse. Bliver der sikret at I har korrekte Headers og det der står i dem er korrekte ?
Avatar billede levithan Nybegynder
27. februar 2006 - 10:40 #6
jeg tror ikke du kan gøre så meget ved det når det hedder hotmail fordi hvordan kan programmerne skelne mellem nogett man abonere på og blot tilsendt spam. Hvis der var en måde på at om gå dette tror du så ikke alle spammere vil benytte sig af denne?

hvis man skulle noget så kunne det være at tilføje på sin hjemmeside når folk signede op at  NB bruger du hotmail eller ligende skal du være opmærksom på at denne service kan havne i "junk mail" og du skal derfor manuelt på det modtagende mail vælge "this is not junk"