Avatar billede ulricho Novice
30. april 2001 - 23:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

GW55: Fuldmagtsrettighed til andres postkasser

Jeg er ude efter som admin automatisk at kunne få adgang til andre brugeres postkasser for at se, hvilke mails, de modtager og afsender. Det skal være sådan, at den enkelte bruger ikke skal give admin fuldmagtsrettigheder til dette!

Hvordan gør jeg det i Groupwise 5.5?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. maj 2001 - 00:40 #1
Det er mig bekendt ikke lovligt at læse andres post uden skriftlig tilladelse !
Avatar billede aladdin Nybegynder
01. maj 2001 - 08:22 #2
og......

Gå ind i <speciel> <Funktioner> <sikkerhed> <fuldmagtsrettigheder> Volla
Avatar billede ulricho Novice
01. maj 2001 - 13:15 #3
vladimirr: Det er ledelsen, der har forespurgt på følgende. Må de heller ikke søge adgang hertil?

aladdin: jeg er med på den fremgangsmåde, du beskriver. Det kræver bare, at man skal ind på hver enkelt bruger og her give admin ret til adgang. Hvis een bruger ikke ønsker dette, er der et problem.

Er der ikke et eller andet sted, hvor man kan give admin ret til adgang i alles postkasser?
Avatar billede aladdin Nybegynder
01. maj 2001 - 13:16 #4
Nobe desværre men det kunne være fedt!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. maj 2001 - 14:07 #5
Det er kun politiet der har ret til at læse post, hvis de har en dommerkendelse, men hvis det er i orden med personalet ser jeg ikke noget problem i det, men de skal give skriftligt tilkende at det er i orden

//Anders
Avatar billede aladdin Nybegynder
01. maj 2001 - 16:50 #6
Jeg mener at det er nok, at der er en skreven IT policy i frimaet! som er til rådighed for alle! der siger at Post er firmaets egendom lige såvel som computeren de sidder ved!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. maj 2001 - 17:13 #7
vladimirr, du har ikke ret.

HVIS virksomheden har meldt ud, at de kan finde på at kigge i de ansattes postkasser, er det fuldt lovligt. Firmaets ansattes emails er virksomhedens ejendom. Men virsomheden SKAL have gjort opmærksom herom.

NanoQ
Avatar billede ulricho Novice
01. maj 2001 - 17:14 #8
Hvis så man har en skreven IT-politik, hvordan får man så adgang til postkasserne. Jeg kan næsten tænke mig til, at der nok ikke er en nem måde at gøre det på ...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. maj 2001 - 17:18 #9
ulricho, du kan ikke gøre det HELT uden om brugerne.

Du er nødt til at logge ind som brugeren, og fra brugerens klient give tilladelse til at \"Admin\" må proxye mailboxen.

NanoQ
Avatar billede ulricho Novice
01. maj 2001 - 17:41 #10
Det var kort og kontant det svar, jeg ledte efter. Tak for det, selvom det ikke er optimalt. :-)
Avatar billede twm Nybegynder
02. juni 2001 - 14:58 #11
2ndC, et dansk firma, har lavet et produkt der hedder proxy access distributor, det virker ud over alt forventning, her er noget fra deres side, hvor der også er en trial:

UTILITY #2 - Proxy Access Distributor (PAD):

Deling af kalendere er et ønske for mange organisationer, men at lægge styring af adgang til kalenderne hos brugerne er ofte hverken hensigtsmæssigt eller uproblematisk.

Shared Proxy Access giver via NDS administratoren mulighed for at sætte rettigheder på kalenderadgang.

Adgangsrettigheder kan sættes på brugerniveau, på distributionsliste/ afdelingsniveau eller på hele posthuset, således at det sikres at kalendere kan læses og deles mellem de rette brugere.

Hvis en bruger ændrer adgangsrettighederne til sin GroupWise kalender, vil PAD ved næste logon genindsætte de af administratoren satte rettigheder.

www.2ndc.dk

/TWM