Avatar billede georgespang Nybegynder
24. februar 2006 - 17:25 Der er 16 kommentarer

Søger nyt wehotel!

Hej eksperter,

Jeg er så skide træt af b-one nu at jeg vælger at skifte webhotel. Webhotellet skal understøtte .NET - hvilket b-one ikke gjorde - da jeg er begyndt at programmere i dette.

Ydermere skal det være så billigt, som muligt, men samtidig vil jeg selvfølgelig gerne have noget, som virker.

M.v.h. George

---

Her kan i læse hvorfor jeg bl.a. er skide træt af b-one. De fatter simpelthen ikke noget, og de svar de kommer med er flabet om monotome.

---

Ang. Faktura : XXXXXX

Skrevet den 23-02-2006 14:43:52

B-one,

Jeg har modtaget en faktura med et beløb
på 500+. Problemet ligger i at det efterhånden
er næsten et år siden jeg valgte at nedgradere
mit webhotel til det mindst mulige.

I modtog min erklæring på nedgraderingen
samtidig med min opsigelse af XXXXXX.dk

M.v.h. XXXX

    Ang. Faktura : B-ONE DANMARK - CC

Skrevet den 23-02-2006 22:03:36

Hej,

Nedgradering kan kun foretages i dit kontrolpanel
www.b-one.net, hvor det ikke er sket.
Vi fastholder derfor vores krav og beder
dig indbetale det fulde beløb snarest. Du
bedes endvidere gå ind i dit kontrolpanel
og nedgradere.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-one

Web-site: http://www.B-one.net
---------------------------------

    Ang. Faktura : XXXXXX

Skrevet den 23-02-2006 22:09:05

B-one,

Dette var ikke muligt da jeg nedgraderede
mit webhotel, via. fax og en underskrift.
Jeg fik endda en kvittering på at mit webhotel
ville blive nedgraderet. Dette er et lille
års tid siden.

Jeg forventer at der bliver sendt en ny faktura
ud via. post med det korrekt beløb.

- XXXXXX

    Ang. Faktura : B-ONE DANMARK - CC

Skrevet den 23-02-2006 23:41:56

Hej,

Har du mulighed for at sende denne kvittering?
For jeg kan desværre ikke se at dit webhotel
skulle være nedgraderet.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-one

Web-site: http://www.B-one.net
---------------------------------

    Ang. Faktura : XXXXXX

Skrevet den 24-02-2006 07:42:53

Nej, jeg har siden da skiftet styresystem
et par gange. Hvis I fører en log over mails,
kan i checke det i denne.

Jeg beder jer sidste gang om at tilsende
mig en ny faktura med det korrekte beløb.
Hvis ikke i imødekommer dette, ser jeg mig
nødsaget til at tage yderligere skridt i
sagen.

-XXXXXX

    Ang. Faktura : B-ONE DANMARK - MK

Skrevet den 24-02-2006 13:47:14

Hej

Jeg kan se fra tidligere supporttråde, at
du har spurgt om nedgradering og vi har givet
dig nedgraderingsproceduren. Dog har du ikke
nedgraderet.

Læs her: http://www2.b-one.net/support/show_thread.php
?code=OLIaVmHoZB

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-one

Web-site: http://www.B-one.net
---------------------------------

    Ang. Faktura : XXXXXX

Skrevet den 24-02-2006 14:06:18

Det var dråben!

Ja, jeg har spurgt supporten til råds angående
nedgradering, og jeg HAR nedgraderet!

Jeg indsendte en nedgradering med underskrift
via fax. Det samme gjorde jeg med min opsigelse
af XXXXXX.dk. Jeg sendte begge to på samme
tidspukt.

I sendte dagen efter en bekræftelse på opsigelsen
og nedgraderingen.

At i så er dybt inhabile, bør ikke stå for
min regning!

Jeg ser mig nu nødsaget til at kontakte Forbrugerklage
nævnet!

-XXXXXX

    Ang. Faktura : B-ONE DANMARK - MK

Skrevet den 24-02-2006 16:31:37

Hej

Har du stadig bekræftelsen på nedgraderingen.
I loggen jeg har over webhotellet kan jeg
ikke se at der har været foretaget en nedgradering
på noget tidspunkt.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-one

Web-site: http://www.B-one.net
---------------------------------

    Ang. Faktura : XXXXXX

Skrevet den 24-02-2006 16:44:05

Som sagt før har jeg stadig ikke bekræftelsen.
At I ikke kan se at der er foretaget en nedgradering
er absolut ikke mit problem. Jeg fik det
bekræftet og længere er historien ikke.

Jeg finder jeg mig ikke i denne behandling
længere, og tager som beskrevet kontakt til
Forbrugerklage
nævnet.

For dette her fører nemlig ikke til noget!

I er endvidere sikret min opsigelse af abonnementet.
Magen til dårligt webhotel skal man lede
længe efter!!!

-XXXXXX
Avatar billede swiatecki Novice
24. februar 2006 - 17:27 #1
jeg synes Web10.dk er ganske fint :D
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 17:34 #2
har du sendt kvitteringen til dem?
Avatar billede georgespang Nybegynder
24. februar 2006 - 17:47 #3
Jeg fik en bekræftigelse via. mail. hvori der stod at de havde modtaget min anmodning om nedgradering og at dette ville blive gjordt fra næste årsabonnment eller hvad man nu siger.

Min computer har været formateret, så mailen er gået tabt.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 17:58 #4
Så faktisk kan de ikke konstatere at det er sandt det du siger, og Forbrugerklagenævnet kan iøvrigt heller ikke. Din sag vil blive afvist.
Det her med at true med Forbrugerklagenævn er lidt ligesom at slå vand på en gås når man ikke har dokumentationen i orden. Sandsyneligvis ville du have fået en ny faktura uden problemer hvis du havde haft kvittering. Ligenu beder du dem faktisk om penge "bare fordi", og sådan fungerer store firmaer med 1st line supportere der har strenge procedurer og ingen beslutningskompetence altså ikke..
Men ja, hvis du ikke kan forlige dig med det, så må du finde en langt mindre udbyder som fungerer mindre stift. Wannafind.dk måske.
Avatar billede georgespang Nybegynder
24. februar 2006 - 18:05 #5
Jeg finder mig under alle omstændigheder en ny udbyder. Men jeg er bare ikke interesseret i at komme til at hænge på en regning hos b-one på så mange penge.

Jeg er utrolig sur, fordi jeg har nedgraderet og har fået bekræftigelse på det. Det er dem som ikke gør sit arbejde ordentlig, og det er mig, som bliver snydt!

Har du evt. et godt råd til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede georgespang Nybegynder
24. februar 2006 - 18:08 #6
Tror forresten mit valg falder på Web10 da de har langt mere plads end wannafind. Skal nemlig bruge pladsen til et online fotoalbum.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 18:13 #7
Jeg ville skrive en gang til, og bede om at blive ringet op af deres reklamationsafdeling (hvis de har en... det har de nok).
Men jeg tror desværre nok at du risikerer at skulle komme til at æde den her. Det er selvfølgelig latterligt at de ikke nedgraderer når de rent faktisk siger at de har gjort det. Det er jo rod i deres systemer. Men på den anden side kan jeg ikke se at de gør noget decideret ulovligt.
Jeg arbejder også for et stort firma og er en af de der sidder og holder i den skarpe ende af kniven så at sige. Lad mig sige det på den her måde: Jeg stoler ikke på store teknologifirmaer, og sørger altid for at alt og alle aftaler er dokumenteret i hoved og r*v. Alle emails tager jeg screenshots af og arkiverer, alt papir scanner jeg og arkiverer ligeledes, på CD eller andet. På den måde har jeg meget let ved at placere samt dokumentere ansvar.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 18:21 #8
Enig med swiatecki. Jeg kan også anbefale www.web10.dk
Avatar billede killermaster Nybegynder
25. februar 2006 - 21:37 #9
Hejsa

jeg er nu udmærket tilfred med min egen udbyder :

http://www.easywebhost.org

Priserne er også rimelige

Hans Jensen
Avatar billede georgespang Nybegynder
27. februar 2006 - 17:42 #10
Jeg har nu bestilt og betalt et webhotel hos Web10, og de virker ganske fine mht. deres .NET setup. Samtidig er de billige, og de virker heller ikke så stive i det :)

Spurgte B-one om jge kunne blive ringet op af deres reklamationsafdelig, men det har de ikke gidet at svare på. Så jeg har altså stadig 550+ i klemme. Ville det være en god ide at skrive et rigtigt brev til dem, hvori jeg høfligt foklare situationen? Men kan nu umiddelbart ikke finde deres personlige adresse inde på b-one.dk

Nogle, som har andre gode råd? Jeg føler mig ihvertfald utrolig bitter over at skulle betale dette sindsyge beløb, eftersom det ikke er mig som har kvajet mig, men derimod b-one!
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 17:45 #11
fra dk-hostmaster:

Navn: B-One ApS
Adresse: Esromgade 15, Opg. 1, 4.sal.
Postnr. & by: 2200 København N
Land: Danmark
Telefon: +45 4690 7100

Jeg ville ringe til dem bare for at få oplyst klagemuligheder.
Avatar billede georgespang Nybegynder
27. februar 2006 - 17:47 #12
Tak strych,

Hvad mener du med klagemuligheder?
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 17:56 #13
De må jo have nogle standard procedurer hvis de har bare en smule orden i sagerne. Der må sidde en person et sted som har det ansvarsområde at behandle klager/reklamationer. Denne persons foretrukne kontaktmetode kan variere. Jeg har aldrig klaget over b-one, selv om jeg nok burde, så jeg kender ikke deres interne.
Det kan selvfølgelig også være at de mener at deres lamme first line e-mail support er de eneste man kan komme i kontakt med. I så fald er det virkelig sørgeligt givet deres supports temmelig ringe kvalitet.

I sidste ende ville jeg betale regningen og lave en "b-one sucks" side på deres eget webhotel i den resterende periode. =)
Avatar billede georgespang Nybegynder
27. februar 2006 - 18:04 #14
Mange tak for rådet

Jeg prøver nu at ringe dem op imorgen, og så følger jeg op på sagen her på EXP. Nægter at punge ud når fejlen ikke ligger hos mig! :)

Mht. "B-one Sucks" websitet, så kunne det helt klart blive en kategori i min nye blog på Web10. Regner med at det er forbudt på b-ones egne servere ?!
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 18:06 #15
sikkert nok, men hvad kan de gøre? ophæve aftalen? refundere dine udlæg for den resterende periode fra opsigelsesdatoen? Det ville sørme være slemt. =)
Avatar billede strych9 Praktikant
27. februar 2006 - 18:10 #16
Det eneste der kan ske er at du kommer på kant med injurie lovgivningen, men det er nemt at komme om ved:
I stedet for at skrive "b-one er noget lort!", som skal ledsages af dokumentation for at det virkelig er tilfældet, så kan ingen forhindre dig i at skrive "Jeg synes at b-one er noget lort!". Det behøver du ikke at bevise, og dermed kan ingen sagsøge dig for tort.

Der står ikke noget i deres kundebetingelser for webhotellet om at man ikke må svine b-one til så vidt jeg ved.