Avatar billede weje17 Nybegynder
24. februar 2006 - 11:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

1 grafikkort, 2 skærme

Hey!

Jeg har et problem.
Jeg skal køre en powerpoint præsentation på et Tv i mens jeg kan arbejde videre på min pc med alt muligt andet!

har hentet et program der hedder TVTOOL, men er ikk klar over om det er nok!

Hva kræver det at kunne det?
Har et grafikkort hvor der er S-vhs stik i den, det må vel være tvout!?

//Mikkel Weje
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2006 - 11:11 #1
misforstår nok tråden

Du skal have fat i et særligt grafikkort, som dels kan håndtere to skærme, og dels udvider din desktop til den dobbelte skærmstørrelse.

De kaldes for dual-head grafikkort, og jeg ved at Matrox har lavet en del af dem.

De har endda også lavet en del triple-head grafikkort.

Du kan IKKE lave tricket med et normal single-head grafikkort, da det bare vil vise nøjagtigt samme billede på begge skærme, selv om der er mulighed for at tilslutte to skærme.
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2006 - 11:12 #2
Er det modsat det jeg lige skriver du søger så det kan man med de fleste nyue grafikkort, og hermed mener jeg kort fra de sidste 3 år ca.
men det er ikke alle, hvis du kikker bag på din pc, så kan man se om der er flere udgange på grafikkortet, er der det kan man tilslutte flere skærme, det man gør at køre udvidet skrivebord, det gør man ved at H-klikke på skærmen(bare et sted hvor der ikke er noget) så får man enskaber for skrivebordet under advanceret kan man tilføje en skærm mere(skærm 2) man aktivere den ved at man H-klikker på skærmbillede hvor der står "2" der vedhæfter man skærmen, så har man to skærme tilsluttet!
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2006 - 11:13 #3
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 12:01 #4
hvis du har et gammelt pci grafikkort kan du også sætte det i pcen sammen med dit agp grafkort så skulle din desktop komme på begge skærme
Avatar billede weje17 Nybegynder
24. februar 2006 - 14:07 #5
Jeg har S-vhs udgang på mit grafikkort, og det er der "skærm 2" skal køre over, men når jeg trykker" udvid skrivebord til skærm 2" og trykker anvend så blinker skærmen også sker der ikk mere, så skriver den skærm 2 ikke aktiv
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 14:10 #6
svhs udgang er til fjernsyn ikke en anden monitor
Avatar billede weje17 Nybegynder
24. februar 2006 - 14:12 #7
det er også det det skal, det skal gå fra s-vhs til en tv modulator så den kan lave et tv signal til 3 stk fjernsyn!
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 14:16 #8
ok det har jeg aldrig prøvet før. men jeg er ikke sikker på at det virker som du gerne vil ha. normalt når man bruger svhs så er det for at få samme billede på tv som på monitor. jeg tvivler på man via skærm 2 kan bruges til tv men er ikke 100% sikker på det.  er det noget du ved kan lade sig gøre eller kun gætter på
Avatar billede huset Praktikant
18. marts 2006 - 11:22 #9
Kunne man forvente du fik tid til at smide feedback til os på et tidspunkt??
Avatar billede weje17 Nybegynder
27. marts 2006 - 09:57 #10
yes...

Det krævede et vga kabel som splittede det op til 2 skærme.. så nu virker det ;)
Tak for hjælpen......

og huset: ROLIG!