Avatar billede fritznikos Nybegynder
24. februar 2006 - 10:06 Der er 11 kommentarer

linux update

Vi har 40 Linux pc.
Vil gerne fra central server Updater alle Linux maskiner automatisk.

Hvordan kan det lade sig gøre?

håber jeg kan få hjælp.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. februar 2006 - 11:44 #1
tror du skal spørge vedr. den aktuelle distribution, da opdaterings metoden varierer fra distro til distro.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2006 - 12:12 #2
updater, altså de installerede programmer?
Men som sagt, hvilken distro?
Avatar billede fritznikos Nybegynder
24. februar 2006 - 12:49 #3
hej

det kan være fadora eller Ubunto.

updater selve kernen og styresystem kun.
via vores egen server.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2006 - 14:13 #4
ubuntu, må kunne opdateres med apt-get, det kan du lægge som et script i opstarten, så bliver den automatisk opdateret til det nyeste af alt, hver gang den booter!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2006 - 14:13 #5
Hvorfor skal det være via jeres egen server?
Avatar billede fritznikos Nybegynder
24. februar 2006 - 14:18 #6
det er fordi vi vil gerne selv styre på update af linux styresystem på clinterne.
hvordan gøre man det?
er der nogle programmer til det? ligsom Microsoft SMS.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. februar 2006 - 00:38 #7
Jeg ville sætte et yum og et apt repository op lokalt og så via et cron job få maskinerne til at opdatere imod det hver 24. time.
Metoden har nogle ulemper.. blandt andet at skulle vedligeholde 2 repos.

Du finder ikke noget helt ligesom SMS til Linux.
Avatar billede fritznikos Nybegynder
28. februar 2006 - 09:06 #8
hvordan skal jeg sætte den op?
hvad skal der skrives i scriptet ?
du du lave lille vejligning

snakkes
Avatar billede strych9 Praktikant
28. februar 2006 - 09:11 #9
Ikke for 150 eksperten point. Beklager. Folk som har råd til 40 servere skulle også have råd til en konsulent.
Jeg vil foreslå en google søgning på "how to set up a yum repository" allerførst.
Avatar billede fritznikos Nybegynder
28. februar 2006 - 09:13 #10
hej

*S* i orden, tak for hjælpen. jeg kom lidt lang .

jeg giver dig pointerne
Avatar billede strych9 Praktikant
28. februar 2006 - 09:16 #11
Jeg håber det hjælper dig videre, men prøv nu en lille pilottest allerførst. Hvis der bliver smidt flere servere på med tiden der så bliver et lokalt repo mere og mere værd.