Avatar billede cbm30 Nybegynder
24. februar 2006 - 09:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tastaur indlæsning til streng (begynderspørgsmål)

Jeg er ved at lære java og har fået opgaven at fjerne et evt blanktegn fra en tekst der indlæses fra tastaturet. Mit problem er at når jeg indlæser en tekst fra tastaturet bliver det til en int som mig bekendt kun kan indeholde et tal.. Så hvordan gør man så??
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2006 - 09:56 #1
http://www.faqs.org/docs/javap/c2/s4.html

En simpel klasse til, at håndtere det.

Ellers plejer man, at anvende denne fremgangsmåde

BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in))

når du har styr på det kan du bagefter fokusere på, at fjerne mellemrum i en string.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
24. februar 2006 - 10:35 #2
Eller måske også bare bruge noget der allerede er i sdk'en :)

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/util/Scanner.html
Avatar billede cbm30 Nybegynder
24. februar 2006 - 10:40 #3
Hep hey

Tak for hjælpen begge to.. Jeg har brugt mikkelbm ´s løsning så hvis du smider et svar..

claus
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2006 - 10:55 #4
Glemte alt om scanneren:) har stadig ikke opdateret mit java heh
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
24. februar 2006 - 11:46 #5
:)

Svar...