Avatar billede ahumle Nybegynder
24. februar 2006 - 00:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gratis e-mail sending program

Hej

Jeg leder efter et gratis e-mail program. Det eneste det skal kunne er at sende den samme email til et stort antal modtagere gennem min egen SMTP e-mail addresse. Jeg bruger pt. Outlook som e-mail program.

Programmet skal være gratis.

Et link til download vil være fint.

Mange tak.

-ahumle
Avatar billede znapper Nybegynder
24. februar 2006 - 00:17 #1
giv mig din mail så får du en gmail konto af mig
Avatar billede znapper Nybegynder
24. februar 2006 - 00:18 #2
arr never mind hehe
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 00:21 #3
Du er da velkommen til at få en gratis Gmail-konto af mig. Den kan du så bruge som mailliste.
Den er utroligt hurtig, stabil, virus-, spam- og reklamefri! :-)
Opsættes også til at fungere direkte via Outlook, hvis du ønsker det. Det gør jeg.

Skriv en mail, så jeg kan sende dig en invitation (kun på den måde kan du oprette din egen gratis Gmail).
Avatar billede ahumle Nybegynder
24. februar 2006 - 00:24 #4
jeg har faktisk en gmail konto. men kan jeg opsætte dén således at afsenderen vil være en anden end min gmail addresse? det skal det nemlig være.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 00:31 #5
Noup, afsenderen vil være den Gmail-konto du bruger.

Men du kan da oprette en ny Gmail-konto, som du så kan bruge til nyhedsmails. :-)
Og ja, Outlook kan nemt håndtere 2 Gmail-konti. :-)
Avatar billede ahumle Nybegynder
24. februar 2006 - 00:37 #6
tja. sagen er at de e-mail jeg skal sende er i kommercielt øjemed derfor er det vigtigt at:

- afsenderen er den rigtige e-mail addresse
- at mailen står som om den er sendt kun til én af modtagerne. altså skal det helst ikke kunne ses at det er en mail sendt til flere på en gang
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 01:26 #7
"afsenderen er den rigtige e-mail addresse":
Den rigtige e-mail addresse, vil blive din Gmail-konto. Er det ikke ok?
Ellers vil jeg anbefale dig at snakke med din webhotel-udbyder, for at få oprettet et x-antal extra E-mail adresser.

"at mailen står som om den er sendt kun til én af modtagerne.":
Løsningen på det er, at alle modtagerne KUN står oplistet i CC-feltet - på den måde kan de nemlig kun se deres egen E-mail-adresse. ;-)
Avatar billede halifax Nybegynder
24. februar 2006 - 02:25 #8
Der findes mange muligheder derude. I stedet for at liste nogle af dem her kan du med Google selv søge efter: mass mail free

Har førhen prøvet et par stykker af dem (kan ikke huske hvilke) indtil også min udbyder lukkede port 25.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. februar 2006 - 02:28 #9
extend - "Løsningen på det er, at alle modtagerne KUN står oplistet i CC-feltet"

Mener du ikke BCC-feltet? I CC kan alle se alle, mener jeg.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. februar 2006 - 08:02 #10
Det her program er super, og jeg tror det er det du søger: http://www.group-mail.com/asp/common/downloads.asp
I den gratis version kan du "kun" bruge en database på 100 konti, men du kan have lige så mange databaser du ønsker.
Kan også flette i selve mailen, også hvis du laver den som et HTML-dokument.
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
24. februar 2006 - 08:51 #11
extend - nej, afsender adressen behøves ikke at være den gmailadresse man opretter:
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?ctx=%67mail&hl=da&answer=20616

Halifax - i BCC, kan modtageren ikke se at andre også har fået den (det kan sikkert omgåes, som så meget andet, men det er i hvert fald intensionen, at andre ikke kan se, hvem der evt også måtte modtage den)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 11:43 #12
halifax:
Ja, jeg mente selvfølgelig BBC-feltet. :-/ Men klokken var også l**t om natten, så jeg fik vist skrevet forkert... men selve ideen er jo god nok. :-)

kent-s-t:
Ok, en extra feature Google har fået, som jeg ikke vidste! Ja, der kan man bare se - så fik jeg også lært noget nyt! :-)
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
24. februar 2006 - 13:16 #13
extend - nej, man kan sgu heller ikke følge med i alt ;-)
Avatar billede ahumle Nybegynder
25. februar 2006 - 12:57 #14
Hej Fotograf. Group-mail programmet er præcis hvad jeg ledte efter. Mange tak, du har fået pointene. Extend, tak til dig også.

-ahumle
Avatar billede tiger_dk Mester
25. februar 2006 - 22:22 #15
jeg har her en lille artikel omkring emnet:

Mange genveje til gratis email

Gmail er langt fra den eneste mulighed for at få gratis emailadresse. Tjek selv den omfattende oversigt på:
www.freemailguiden.com . Mange af tjensterne giver mulighed for at hente posten ned i Outlook eller et andet email-program.
En fordel ved disse udbydere er, at man undgår at skifte email-adresse, hver gang man skifter internetudbyder. Til gengæld risikerer man, især med de mindste etablerede tjenester, at adressen forsvinder sammen med firmaet.
Er man villig til at invistere lidt ekstra i "en email-adresse for livet", bør man i stedet købe sit efet domænenavn. Et domæne med tilhørende mailhotel kan holdes kørende for under 100 kr. om året. Se f.eks kortlink.dk/2eny
Avatar billede tiger_dk Mester
25. februar 2006 - 22:24 #16
adressen er dette i stedet http://freemailguide.com/
Avatar billede tiger_dk Mester
25. februar 2006 - 22:26 #17
den side er faktisk ret god, jeg synes nu lige du skal se næmere på den, der er mange muligheder !!