Avatar billede tigerroad Nybegynder
30. april 2001 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Computer FREEZE

Jeg har en AMD 800 MHZ Duron processer
        et A7V Asus bundkort
        en IBM 45 GB harddisk
        et SB 5.1 DE
        et Asus V7700 deluxe gfxkort
        et 3Com netkort, et realtek 8029 net

Min computer har en underlig tendens til at fryse især når jeg spiller. det er sket mens jeg spiller Blade of Darkness og Battle for Naboo. en enkelt gang hvor jeg hørte musik med winamp. nogle få gange mens jeg har set Divx film. Jeg har en anelse om at det er lydkortet der roden til ondskaben.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. april 2001 - 21:30 #1
Du har sgu rod i hele systemet. kør regclean - check dine opstartsfiler - ryd op i dine logfiler osv osv - tag den helt fra bunden og du får en meget gladere maskine :-)

Skal du have lidt guidening til det?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. april 2001 - 21:31 #2
Hvor længe er det siden at du har formatteret skidtet?

Da min havde kørt 10 måneder uden at blive vedligeholdt trængte den grusomt til det! Den havde samme symptomer. Ryd op. Der findes også et værktøj til at checke alle dine genveje osv.
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 21:36 #3
Jeg formattere min slumpaq..øhh jeg mener compaq maskine en gang om måneden..okay lidt tit, men er man på nettet meget så fucker det altså dit windows op..

tror at morten_dyrekilde har ret
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. april 2001 - 21:40 #4
Hvilken køler har du?
Det er muligt din computer bliver for varm og derfor fryser den.
Det er i hvert fald et verdens kendt problem ;)

(Har du mulighed for og stress teste din computer, Prøv evt. og hent programmet \"CPU Stress tester\" her: http://209.66.78.251/Details/Syst/hotcputs.htm )

Hvis den crasher så er det meget muligt det er køleren. Hvis ikke, så kører den fint med den køler du har)
Avatar billede tigerroad Nybegynder
01. maj 2001 - 00:18 #5
Jeg har lige kørt Asus probe som følger med til bundkortet. CPU siger 46 grader C
            Bundkort  35 grader C

Og det er ikke mere end halvanden måned siden jeg lige har installeret 98SE friskt...med et formateret C drev. Jeg bruger Ghost og efter en frisk ghost er det sjældnere at den går ned...
Avatar billede tigerroad Nybegynder
01. maj 2001 - 00:20 #6
Desuden har jeg en Lownoise køler på vej i fragten...men ved 46 grader skulle der vist ikke være problemer.....
Avatar billede tigerroad Nybegynder
01. maj 2001 - 00:23 #7
Desuden fryser min pc helt. lyden kører i hak og ingenting på tænd/sluk knappen virker