Avatar billede jm120292 Nybegynder
23. februar 2006 - 10:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

To harddiske

Min harddisk er for lille hvorfor jeg anskaffer mig en støre. Jeg vil bruge den gamle til Windows xp HE + Antivirusprogrammet "Panda", resten dvs programmer, dokumenter, billeder og mailboxen "Outlook Expres" på den nye. Hvordan gør jeg ?
23. februar 2006 - 10:31 #1
... drejer det sig om en geninstall af hele baduljen på nævnte kombination
eller
... ændring/flytning af allerede existerende programmer, dokumenter, billeder, ...
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. februar 2006 - 11:22 #2
hvis du bare skal installere, er det jo bare at vælge en sti til den nye hdd under installationen
27. februar 2006 - 18:39 #3
Blev du klogere ?
Avatar billede jm120292 Nybegynder
03. marts 2006 - 07:38 #4
Hej dr1.

Nej ikke umidebart, skal den ene sættes til master og den anden til slave (Bios. Hvordan ved de forskellige pogrammer hvor tingene skal gemmes, i øjeblikket sker det automatisk i de forskellige mapper som Windows opretter. Jeg har oprettet tre konti, en til hvert fammilemedlem.
03. marts 2006 - 09:31 #5
Jeg blev ikke _helt_ klog på svaret af:
"... drejer det sig om en geninstall af hele baduljen på nævnte kombination
eller
... ændring/flytning af allerede existerende programmer, dokumenter, billeder, ..."
Avatar billede jps6kb Novice
03. marts 2006 - 09:37 #6
"Hvordan ved de forskellige pogrammer hvor tingene skal gemmes.." Hver harddisk får jo et drev. Den du vælger at installere Windows på vil typisk hedde C:. Din anden disk kunne så tænkes at få drev-bogstavet D:.

Dit C: drev vil fungere som dit nuværende efter du har installeret de programmer du ønsker at bruge. Dit D: kan du jo bruge som du vil efterfølgende. Både til programmer og dokumenter. :)
03. marts 2006 - 09:43 #7
Generelt tips:

[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning]

Skrivebord: [Documenter] HjMussetast [Egenskaber][Flyt] Vælg et andet passende drev/HD - følg guiden...

Hent denne bats fil og kør den:
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mapper.

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"

Gav dette lidt 'luft' på C:  ???
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:38 #8
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)
Avatar billede jm120292 Nybegynder
10. maj 2006 - 21:11 #9
Mit problem er løst undskyld at jeg ikke har reageret før
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2006 - 21:35 #10
husk at accepter dit svar så spm bliver lukket. Skriv lige hvordan du løste problemet, så bliver vi andre jo det klogere :)
10. maj 2006 - 22:00 #11
Ping...

(Det var et [svar]...)

Hvis noget at 'mit' kunne bruges/blev brugt ...
10. maj 2006 - 22:00 #12
Avatar billede jm120292 Nybegynder
11. maj 2006 - 08:45 #13
Jeg valgte at fjerne alle spilene m.m., og min datter får sin egen PC. Da vil
jeg sandsynligvis gerne have hjælp til at sætte trådløs netværk op - jeg har IPtelefoni.
Håber det er svar nok.
11. maj 2006 - 11:10 #14
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. maj 2006 - 14:48 #15
husk at få lukket spm
Avatar billede jm120292 Nybegynder
14. maj 2006 - 08:49 #16
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan ´jeg lukker
Avatar billede jps6kb Novice
14. maj 2006 - 09:05 #17
Ved siden af tekstfeltet nederst. (Der hvor du skriver) er der en boks til højre med brugernavne på dem som har lagt et svar. Vælg den eller de som du mener har afhjulpet dit problem og tryk Accepter. ;)