Avatar billede elox Nybegynder
22. februar 2006 - 23:45 Der er 8 kommentarer

Computer fryser fast når jeg spiller spil!

Min computer fryser fast efter 10-15 spil, og i logbogen skriver den følgende fejl: Enheden \Device\Harddisk2\D havde en fejlbehæftet blok.
Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

EloX
Avatar billede elox Nybegynder
22. februar 2006 - 23:53 #1
Manglede at skrive min. Så efter 10-15 min, så går den helt kold.
Avatar billede levithan Nybegynder
22. februar 2006 - 23:53 #2
opdatere dine bundkorts drivere vedr ide eller hvis du bruger en pci controller så skal den har en datering af drivere
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. februar 2006 - 11:59 #3
Jeg tror næppe det er et driverproblem. Fejlmeddelelsen går jo ud på at harddisk 2 har en fejlbehæftet blok. Det kan være noget så forholdsmæssigt uskyldigt som "cross-linked files" hvilket enhver form for scandisk bør kunne redde. Hvis det er en fysisk fejl på drevet er det straks værre. Flyt de data du vil beholde væk fra drevet og formater det. Lad være med at quick formatere da den funktion formoder at alt er i orden. Efter endt formatering vil eventuelle defekte clusters være markeret som ubrugelige. Desværre har bad blocks det med at brede sig, så du skal nok til at spare sammen til et nyt drev. Hvis drevet er under garanti kan du benytte dig af denne. En anden mulighed for at checke drevet er at gå ud på producentens website og undersøge hvilke værktøjer de stiller til rådighed.
Avatar billede landish Nybegynder
23. februar 2006 - 18:37 #4
Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede elox Nybegynder
23. februar 2006 - 20:19 #5
Jeg har et GeForce FX5700LE, og har prøvet at opdatere det, men det hjælper ikke...
Avatar billede landish Nybegynder
23. februar 2006 - 20:48 #6
Prøv evt. (hvis du har mulighed for det) at gå ind under indstillingerne for dit grafikkort og ændre det fra at køre 8xAGP til 4xAGP. Jeg kender ikke opsætningen for kortet, så jeg kan ikke give dig en mere specifik vejledning. Jeg har selv et Radeon kort, som altid låste min PC fuldstændig i spil. Ca. 10-15 minutter inde. Ændringen ovenfor hjalp :-)
Avatar billede elox Nybegynder
27. februar 2006 - 23:24 #7
Tak for hjælpen. Det var en bad sector, og nu er disken sendt til rep.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. februar 2006 - 14:26 #8
Da det var drev fejl og jeg var den enste der gennemskuede problemet tillader jeg mig at lægge et svar. Hvis du accepterer dete er spørgsmålet officlielt afsluttet.