Avatar billede shadowdance Nybegynder
22. februar 2006 - 22:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VS.NET som HTML-værktøj

Visual Studio.NET er jo fuldstændig håbløst at skrive HTML i. Det ødelægger rask væk ens strukturerede måde at stille tingene op på. Så snart man klikker på design-view, og tilbage til HTML-view, har den klasket det hele sammen i en forfærdelig smøre.

Kan jeg ikke gøre noget ved det; evt forbyde den at lave rettelser?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
23. februar 2006 - 07:45 #1
Det bedste du kan gøre er, at skrifte til Visual Studio 2005 - den fungerer noget nær perfekt som HTML-værktøj! Den ændrer overhovedet ikke noget i din HTML! :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 08:51 #2
Eller du kan undlade at bruge designview
Avatar billede shadowdance Nybegynder
24. februar 2006 - 03:10 #3
Hvis jeg skifter til 2005, er jeg så ikke samtidig tvunget til at skifte til framework 2.0?
Avatar billede shadowdance Nybegynder
24. februar 2006 - 03:21 #4
Iøvrigt: hvad er forskellen på det oprindelige VS.NET og 2005-udgaven ellers?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
24. februar 2006 - 08:12 #5
Jo, hvis du skrifter til Visual Studio 2005, skal du også samtidig skifte til .Net 2.0. Dette kan dog næppe betegnes som et minus, da .Net 2.0 indeholder store forbedringer og lettere udvikling, uanset hvilken form for applikationer du ønsker at udvikle!

Der er indtil videre 3 udgaver af Visual Studio til .Net platformen. Der er den oprindelige, 2002, så er der 2003 og endelig er der 2005. I 2005 er der en masse generelle forbedringer af funktionerne, understøttelse af .Net 2.0, meget bedre intellisence og mange flere funktioner som jeg ikke umiddelbart kan nævne, da jeg allerede har fortrængt alle de mangler, der var i 2003 :-)

Mit forslag er derfor, at du opgraderer til Visual Studio 2005 - det er helt sikkert pengene værd!
Avatar billede shadowdance Nybegynder
24. februar 2006 - 13:44 #6
Men jeg kan være sikker på, at de ting som virker under framework 1.1, også vil virke uden problemer under 2.0, ikke sandt?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
24. februar 2006 - 14:21 #7
.Net 2.0 er bagudkompatibelt - så ting lavet i 1.0 og 1.1 virker også i 2.0 :-)
Avatar billede shadowdance Nybegynder
25. februar 2006 - 14:46 #8
Det lyder godt... jeg har mulighed for at få fingre i den version der hedder beta 2. Kører den godt og stabilt?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
25. februar 2006 - 14:50 #9
Som "beta 2" antyder, er det... ja, en beta :-) Det vil sige, at det ikke er den færdige udgave af programmet. Da den færdige udgave er kommet (den udkom 7. november sidste år), er der ingen grund til at begynde at installere en betaudgave. Men jo, den kører godt og stabilt, og jeg har selv brugt den til udvikling af websider, som vi havde i produktion inden den endelige udgave kom. Men jeg vil helt sikkert ikke anbefale dig andet, end at bruge den endelige version! Det er heller ikke sikkert, at websider du udvikler i beta 2 vil virke på den endelige version af frameworket!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. februar 2006 - 17:41 #10
ingen grund til at bruge beta som har nogle bugs når du kan bruge den færdige version.
Du kan bruge visual web developer gratis:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/
Avatar billede shadowdance Nybegynder
26. februar 2006 - 12:48 #11
Tak for de gode råd. Jeg må hellere skifte til 2005 så. Når man er vant til at have hænderne nede i koden, er det temmelig frustrerende at blive overrided af dens mærkelige idéer...