Avatar billede tobias28 Praktikant
22. februar 2006 - 22:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overføre miniDV til DVD

Hej med jer!

Jeg har lige købt mig et Canon miniDV kamara...og det er jo lækkert...men jeg vil jo gerne have det over på en DVD så jeg kan gemme det væk....men hvordan skal jeg lige gøre det?

Har bare brugt Windows movie maker til overførsel...men ved ikke hvilke settings jeg skal lave før kvaliteten er ok til DVD....den der hedder DV-avi bruger 178 Mb pr. minut...så det er lidt vildt...men hvordan gøres det??? og den skal vel deles op i lyd og video...eller er det bare mig??

Håber en eller anden har klaret dette før mig!

Mvh. Tobias
Avatar billede sascha Nybegynder
22. februar 2006 - 22:24 #1
Så vidt jeg ved er der et program der hedder dvdsanta.(30 dollar), der kan klare dette.
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. februar 2006 - 07:42 #2
ok..ja det ser det ud til...kan Nero klare det? Det program har jeg allerede!
Avatar billede mjallo Nybegynder
23. februar 2006 - 14:26 #3
tobias28 du skal hoppe ind på www.davk.dk.
Det er en side omkring videoredigering og alt hvad dertil høre.

Desuden så fylder 1 times DV-avi ca. 12-16 GB så det passer fint med dine 178MB pr. min.
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. februar 2006 - 14:31 #4
oki det prøver jeg!

Jeg vil lige tjekke det ud og få købt mig en ekstern dvd-brænder...er der krav til den som jeg bør vide?
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. februar 2006 - 14:08 #5
Som minimun skal den kunne brænde både - og + format og dobbeltlags, men det kan de fleste også sagtens idag...
Beærk at når du løber en ekstern så er det som regel via USB2 (virker også med USB1, men langsommere overførsel)
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. februar 2006 - 21:01 #6
Yes..har købt LG's Multi og det virker perfekt (og så er LG design altid lige en tand federe end det meste)!! Tusind tak for hjælpen...

nogle der vil have point?? Jeg kan ikke bruge dem til meget!
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. februar 2006 - 21:32 #7
Lad os da bare dele..  -og god fornøjelse med den ;-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. februar 2006 - 22:51 #8
tak for det! Flere der vil have del i kagen?
Avatar billede sascha Nybegynder
27. februar 2006 - 16:06 #9
nej tak
Avatar billede pertho Nybegynder
27. februar 2006 - 20:31 #10
Ikke del i kagen, men du kan hente inspiration på min Multimediaside på www.pertho.dk
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. marts 2006 - 09:44 #11
Hej med jer! Tusind tak for hjælpen...undskyld ventetiden, men blev lige far d. 27/2 kl. 06.09!!! Så har lige haft andet at se til!

FANTASTISK OPLEVELSE!!!
Avatar billede uffesteenberg Novice
05. marts 2006 - 22:21 #12
TILLYKKE!!! Skal selv have en bette en engang i oktober ;-)
Avatar billede mjallo Nybegynder
06. marts 2006 - 19:18 #13
tillykke.(har selv et par stykker :-) )

men så har du virkelig noget at filme fremover.
Jeg laver selv videodagbøger over mines opvækst. ca. 1 DVD pr. måned.