Avatar billede cbo Nybegynder
30. april 2001 - 20:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Aktie kurser - hentning af disse

Hej allesammen!!

Jeg har fået stillet opgave at lægge mit firmas aktiekurs ind på vores website, er der nogen som ved om det er muligt at hente en fil fra nogen af de store aktie sider, så man kan behandle rå data til grafer etc ?? Jeg ser en masse små programmer som kan levere aktie kurser med 15 min forsinkelse, men hvor de henter deres data kan jeg ikke finde ud af, at tage det fra en website er ikke optimal. Jeg ville gerne have et statisk sted at kunne finde mine data....
Nogen som har en idee ?? Feks kan programmet cooltick ganske gratis levere disse oplysninger, men hvordan de henter/sorterer og hvorfra disse data kommer fra ved jeg ikke. Det virker som om det er fra Yahoo.finas men der figurer også andre sider, når man bruger programmet... Der er ikke nogen reklamer på deres sife, og der kan derfor ikke være de store summer indvolveret ??

Any one ??

Med venlig hilsen

Christian
Avatar billede razor Nybegynder
30. april 2001 - 20:59 #1
har du et sted hvor dit firma står listet ?
Avatar billede cbo Nybegynder
30. april 2001 - 21:04 #2
Ja det er listed på den Københavnske Børs samt den i Frankfurt. Men et eks kunne være Novosymes som hedder : NZYMB.CO

/Chr
Avatar billede razor Nybegynder
30. april 2001 - 21:15 #3
hmm.. er det mig, eller er de sider bare enormt svære at finde rundt på ? - Du har vel ikke et link til en side hvor det står på, eller en anvisning til hvordan jeg finder det. Så kan jeg nemt lave det!
Avatar billede disky Nybegynder
30. april 2001 - 21:16 #4
brug www.danmark-penge.dk der kan du angive dens fondskode og se resultatet.
Avatar billede cbo Nybegynder
30. april 2001 - 21:24 #5
men er vi nu ikke igang med at hugge det direkte fra en anden side ??  finas.yahoo.dk:  man søger på nzymb.co og får en side med en masse informationer. Men det ville da være svært at får histori med ?? Jeg forestiller mig noget med en statisk side hvor alle data er linet op og man så kan hente dem ned i en DB ?? Men siden skla tille disse tilrådighed, ikke noget med at hugge tingende ?? Giver det mening ?? jeg synes det er ved at blive kryptisk ;)
Avatar billede microtec Nybegynder
30. april 2001 - 21:28 #6
Ja, cbo har ret. Der er copyright på de oplysninger fra andre sites.
Selv Københavnske Børs site står der med store bogstaver at det er copyright.
Avatar billede razor Nybegynder
30. april 2001 - 21:32 #7
hvad man ikke ved ...
Avatar billede cbo Nybegynder
30. april 2001 - 21:33 #8
Hmmmmmmm men eftersom det er en firma side, ville det ikke være særlig godt ;( Kedelig ting af sende sin arbejdsplad ud i ........ Andre Bud ??
Avatar billede microtec Nybegynder
30. april 2001 - 21:44 #9
cbo >> Hvis oplysningen skal opdateres automatisk hele tiden, så tror jeg desværre du er nød til at skulle købe informationen hos Børsen.
Jeg har ingen ide om hvad det koster.

En mulighed er naturligvis at opdatere den manuelt en gang dagligt. Lidt besværligt :o)
Avatar billede razor Nybegynder
30. april 2001 - 21:46 #10
om man laver et script der automatisk henter det en gang i døgnet, eller man selv gør det, kan vel komme ud på et ?
Avatar billede cbo Nybegynder
30. april 2001 - 21:48 #11
Igen er det på grænsen, jeg tror jeg vil forslå at de køber det ude ibyen, med mindre at jeg finder på noget andet..... Tak indtil videre for hjælpen....
Avatar billede repsac Nybegynder
30. april 2001 - 21:49 #12
Lige til en oplysning ... der er copyright på alle websider, hvadenten det så står med stort eller der intet står. Derfor, hvis der skal bruges noget fra et andet websted bør man tage en snak med dem, og spørge om hvilke løsninger de kan hjælpe med ...
Avatar billede microtec Nybegynder
30. april 2001 - 21:51 #13
Hvad med at lave et link direkte til f.eks. Københavns Fondsbørs.
Mon ikke det er muligt at lave det, så det peger direkte til dit firma.

Det vil være en 100% lovlig måde at løse problemet gratis.
Avatar billede cbo Nybegynder
30. april 2001 - 22:10 #14
Jooo måske, men det er ikke særligt brugervenligt :( Og det ville være pænt at kunne integrerer grafen samt oplysniger i vores side........ Hmm jeg tror det bliver dyrt, jeg har et tilbud som lyder på en fuld løsning fra Reuters: 6000 kr i oprettelse og 6700 kr pr md, for info samt service... til integrering på vores side..... De levere grafer opsætninge .. hele møllen, men jeg synes det er voldsomtmange penge ...
Avatar billede microtec Nybegynder
30. april 2001 - 22:19 #15
cbo >> Jeg syntes nu ikke et direkte link til Københavns Fondsbørs ville være så tosset.
De stå for de fleste som en offentlige garant for at oplysningerne er rigtige.
Avatar billede cbo Nybegynder
02. august 2001 - 09:25 #16
Hej igen

Sidste nyt fra Cooltick er at de bruger et ASP object som hedder:
Can you use ASP?  If so try the MSXML2.SERVERXMLHTTP object.
Nogen der ved hvad den gør og vhordan man bruger denne ?
/Chr
Avatar billede microtec Nybegynder
02. august 2001 - 09:29 #17
Næ, ikke her 3 mdr. efter ;o)