Avatar billede skovbamsen Nybegynder
22. februar 2006 - 14:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skift af netkort uden af mac.adress ændres

hej jeg har en powerbook G4..
og netværkskortet er gået død har jeg fået at vide..
mit spørgsmål går så på kan man skifte netkortet unden at mac.adressen ændres.. så jeg skal ha en ud igen og opsætte netværket igen..

så er mac.adressen en del af netkortet eller af selve computeren..
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. februar 2006 - 14:58 #1
det er det unikke navn på dit netkort, så du vil få en ny adresse når du skifter kortet.
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. februar 2006 - 14:59 #2
Min erfaring er at det tager længere til, og er mere kompliceret at ændre macadressen på kortet, end at ændre adgangen til den nye mac-adresse i din router...
Avatar billede skovbamsen Nybegynder
22. februar 2006 - 15:00 #3
hmm.. så må jeg se hvornår ham gutten har tid..
og der er noget med at man bare skal flytte batteriet så sider det der ik?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 15:00 #4
men kan oftest ændres med software (ikke den fysiske den er fast i kredsen, men man kan godt snyde den) (gælder på PCér, ved ikke om tilsvarende findes til Mac)
Avatar billede skovbamsen Nybegynder
22. februar 2006 - 15:03 #5
vil det sige at man med et stykke software kan ændre den nye mac.adress til den gamle.. så jeg slipper for at få hjælp uden fra..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2006 - 15:04 #6
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. februar 2006 - 15:06 #7
jeg ville nu hellere spørge hvorfor man ønsker at lave om på mac-adressen? Er det bare på grund af din netadgang i din router, eller .. ?
Avatar billede skovbamsen Nybegynder
22. februar 2006 - 15:12 #8
det har noget med routeren at gøre tror jeg.. kan bare huske at ham som sluttede det til for mig, bande og svovlede over noget med den der mac.adress..

min viden på dette område er ikke så stor..

det er bare for at gære det så nemt for mig selv..
Avatar billede sd8220 Seniormester
22. februar 2006 - 19:50 #9
Hejsa
På de routere, som jeg kender, hvor man kan filtrere på MAC-adresser, tager det ca 20 sekunder at fjerne én og tilføje en anden; men OK, det er også kun  airport baser og 3coms, så min erfaring er ikke så stor ;-)
/Seb