Avatar billede ja-ole Nybegynder
22. februar 2006 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med stien i .htaccess

Hvorfor virker min .htaccess-fil ikke?

Jeg skal bruge .htacess til at beskytte en mappe på mit webhotel

Jeg laver det først på min egen maskine med Windows XP

Stien til htdocs er C:/Programmer/Apache Group/Apache2/htdocs
.htacess-filen, ligger i mappen adgang i htdocs

.htaccess ser sådan ud
---------------------------

AuthType Basic
AuthName "- Adgangskontrol -"
AuthUserFile /htpasswd
require valid-user

password-filen htpasswd ligger i "htdocs" på Apache2 webserveren,
den er lavet med Apache-programmet htpasswd og den ser sådan ud:
--------------------------
admin:$apr1$YE/.....$lP6stGxWmX5Veyvw/SaDJ1

(det ukrypterede password er open)

Apache: AllowOverride All (aktuel indstilling).

Problemet:
Boksen med brugernavn og password dukkker op på skærmen
når mappen eller et dokument i mapen kaldes via browseren
men adgangskontrollen godkendes ikke.
Er det stien til htpasswd der er problemet?
Avatar billede webt Nybegynder
01. marts 2006 - 06:32 #1
Prøv evt. at angive den fulde sti til htpasswd... check også om du har kaldt filen htpasswd eller .htpasswd (det sidste er er det smarteste idet apache beskytter .ht filer)

Mvh
Martin
Avatar billede ja-ole Nybegynder
01. marts 2006 - 11:05 #2
Hej Martin

Ja, det er rigtigt og der skal også "" om stien,
da ordet 'Apache Group' indgår i stien. (jeg arbejder lokalt på min egen maskine).
Du får de 30 point.
Ved du hvordan man lukker spørgsmålet - det har jeg aldrig fundet ud af?

Med venlig hilsen
ja-ole
Avatar billede webt Nybegynder
02. marts 2006 - 10:07 #3
Sorry lidt langsomt svar her, haft lidt travlt.. hvis der kun er lagt kommentare kan du ikke lukke spørgsmålet så når det er tilfældet beder du simpelthen dem som har svaret tilfredsstillende om at ligge et svar (som jeg gør nu)

Når det så er sket kan du markere navnet/navnene ude til venstre og acceptere svaret

Glad for at kunne hjælpe :) og her kommer mit svar så

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede ja-ole Nybegynder
02. marts 2006 - 10:53 #4
Svar accepteret

Mvh
Ole