Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 00:45 Der er 19 kommentarer

Startup låser - fremgangsmåde?

Hej!

Når jeg starter min maskine når den til den sorte skærm i XP, hvor den blå streg kører henaf.....Her køre den rundt, og har gjort det nu i en time...

Maskinen starter uden problemmer i Fejlsikret tilstand uden netværk....

Hvad kan jeg gøre herfra?

Når den blå streg kører, så lyser harddisk-LEDen så der sker nok noget derinde...Det er ret underligt.

Tak for hjælpen

ps.
kører xp Sp2
Amd Venice 3500+
1gb ram
+asus bundkort
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 00:50 #1
Prøv at gå i start og skriv sfc /scannow. Det retter fejl i windows.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 00:52 #2
Istedet for at vælge fejlsikret, kan du vælge "sidste konfiguration hvor windows virkede" Sikkert ikke helt ordret :o)

Der er også muligheden for repair, men den venter vi lige med:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede jonasdreyer Nybegynder
22. februar 2006 - 01:04 #3
Sæt Win XP cd i og Boote op. Når du når til den blå skærm Tryk "R" og i consollen skriver du "sfc/scannow
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 01:05 #4
jeg ville prøve at fjerne driverne i fejlsikret tilstand, og genstarte, og derefter installere de nyeste
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 01:05 #5
jonasdreyer igen nej det gør man fra windows
Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 01:19 #6
Hej!

prøvede den med den sidst fungerende konfiguration...det virker ikke.

Prøvede fra windows at skrive command, sidenhed sfc /Scannow, men den siger at den ikke kunne starte en scan pga. windows filbeskyttelse, fejlkode 0x000006ba, rpc-serveren ikke til rådighed......

Tak for jeres hurtuige respons...

Men hvad er næste skridt :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 01:21 #7
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 01:23 #8
Repair :o)
Den burde løse det medmindre der er en hardwarefejl.
Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 01:25 #9
ok, så cd´en i, og siden hen så start op og sig reparer eksisterende drev?

Kan jeg risikere at miste noget?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2006 - 01:28 #10
nej du mister intet, ved første mulighed for repair skal du ikke trykke, det er først inde hvopr du kan oprette / slette partioner
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 01:29 #11
Sakset fra det link jeg gav dig vedr. repair:
"6:  Og hvis du har valgt R = Repair vil du se at den laver en helt ny installation, og du mister ikke dine data,
og  du beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt, men nu har du sluppet for alle "dine" fejl og mangler.
Men du skal dog have lagt alle opdateringer ind igen, og desuden skal du have geninstalleret de drivere du selv har lagt ind."

Husk at læse hele linket inden du går igang. Der findes et link til en billedvejledning i bunden af linket.
Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 02:50 #12
Hey!

Dejligt at kunne få hjælp her i de sene nattetimer :-)

Men jeg reparere imorgen når jeg kommer hjem, og uddeler point og roser :-)
Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 17:05 #13
forresten, overlever min registreringsdatabase dette? skal igang nu...
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 18:10 #14
Ja, det gør den. Men hvis der er fejl i, bliver de rettet.
Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 18:42 #15
ok, så er der ballade med den igen....

Jeg lavede den der repair, men nu, når den når dertil i installationen hvor der er 12 min igen, der står "registrere komponenter", så genstarter den uden varsel.....Når den så er færdig med det så kommer der en blå skærm frem og siger "installationen genstartes"....jeg har kørt 3 cycler i denne karussel nu....

nogen råd?

Tak for hælpen
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 19:14 #16
Ikke andet end at tage al overflødig hardware ud af maskinen. 1 ramblok og den anden ramblok osv.
Jeg kan godt frygte at der er en fejl i dit hardware - et eller andet sted.
Avatar billede qazimodo Nybegynder
22. februar 2006 - 19:34 #17
Købte maskinen i november....
Der kunne jeg ikke installere windows, og når det lykkedes, lavede en samme nummer med at stå ved den blå streg...
Jeg indleverede den og fik skiftet mobo...derefter var alt perfekt. Nu skete det her så pludseligt. Har købt den samlet & kontrolleret...

Nu gør den det samme igen...

Det skal lige siges at den under installation spørger efter drivere....
Jeg har både prøvet at sige til den at den skal installere dem, og smidt cd´en i, og prøvet at anullere drivere...med samme resultat....

Jeg ringer derind i morgen, og høre lige med computerbutikken.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 19:39 #18
Det lyder som en god idé.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:19 #19
brug for mere hjælp ?